Fräsch fisk- och fruktsallad på tunnbröd

Jag har fortfarande massa abborre kvar men nu ligger den i frysen, färdigpanerad och förstekt.
Blir som att ta fram fiskpinnar ungefär, fast lite lyxigare :)
Idag gjorde jag en himla smakrik sallad med abborre och frukt som jag lade på ett tunnbröd och sedan serverade med en jättegod röra med ägg, keso och crabfish (rester från tapasen igår + lite stenbitsrom)
Himla mumsigt och fräscht var det!
Jag hade ju tänkt att rulla in allting i tunnbrödet men det blev så himla mkt grejer att tunnbrödet blev för litet ;P
Man behöver ju givetvis inte använda stekt panerad fisk, utan jag kan tänka mig att denna sallad och röra även passar bra med t. ex varmrökt lax!




1 port

1 mjukt tunnbröd
2 msk färskost

100-150 g fiskfilé (stekt, varmrökt eller inkokt...vad du är sugen på och har hemma lixom)
150 g valfri blandad frukt i tärningar (jag använde persika, sharon och jordgubbar)
200 g körsbärstomater i klyftor
1/4 rödlök i tunna skivor

Röra
1 "pinne" crabfish"
½ hårdkokt hackat ägg
1 msk stenbitsrom
1 msk lättcréme fraiche
1 msk fettfri majonäs
½ dl keso
1 tsk pressad citronsaft
1 msk mango chutney

Blanda ihop alla ingredienserna till röran.
Bred färskost på tunnbrödet och lägg det på en tallrik.
Dela fisken i mindre bitar och sprid ut det över tunnbrödet tillsammans med frukten, tomaterna och rödlöken.
Servera tillsammans med den krämiga ägg- och crabfishröran

Kommentarer
Postat av: Kryddburken

Åhh ser ju helt ljuvligt gott ut ju!! Nu blev jag jättehungrig, jag har nutrillettat HELA dan.... suck

2008-08-01 @ 21:08:40
URL: http://kryddburken.wordpress.com
Postat av: Anna

Kryddburken: Då tycker jag apselut att du ska unna dig ngt riktigt gott nu ju för det är ju inget kul att dricka soppa hela dagen ju :(

2008-08-02 @ 05:00:18
URL: http://dewdropia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0