Indisk Kycklingpaj

Nu har jag ätit filodeg igen, fast den här gången gjorde jag en paj istället för piroger och det blev nog faktiskt godare måste jag säga och dessutom mycket lättare att göra! Jag fyllde pajen med en indisk kycklingröra med bl a ananas och mango och med smak av curry, mango chutney och kokos och eftersom den var indisk så var den självklart skitgod! ;P Det blev en portionspaj men om man vill kan man ju självklart göra en stor paj också :)



1 portion

Ett grillat kycklinglår i bitar
En halv skivad gul lök
En liten bit skivad purjolök
½ liten burk champinjoner
En hackad tomat
En strimlad soltorkad tomat
En ananasring i bitar
En näve mangotärningar
½ msk curry madras
1 msk mango chutney pineapple

½ dl créme fraiche

Ett filodegsark
Uppvispat ägg till pensling
Körsbärstomater
Philadelphiaost med smak av paprika och kryddor
Riven ost
1 msk riven kokos

Fräs löken och den hackade tomaten  tillsammans med kryddorna.
Tillsätt purjolök, champinjoner soltorkad tomat och kycklingen och låt det fräsa med en stund.
Rör ned mango chutney och créme fraiche.
Låt röran svalna och tjockna till sig.

Klä en liten pajform med filodegen.
Pensla med uppvispat ägg och förgrädda pajskalet tills det har fått lite färg (ca 5 minuter)
Häll kycklingröran i pajskalet och fördela körsbärstomater, klickar av philadelphiaost och riven ost blandad med kokosflingor ovanpåpå.
Gratinera i 220 graders värme tills osten har smält.


Innan ugnen :)

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag håller i en tävling på min blogg just nu med en riktigt fin julklapp som pris! Kika in för mer info om hur du tävlar! ;-)



Hälsningar,

Jennie

www.kalasgott.blogg.se

2008-12-11 @ 20:09:05
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Kryddburken

Åh den där nedrans curryn... Men annars!! Ser URGOTT ut ju!! Hoppas du haft en toppendag!

2008-12-11 @ 20:25:46
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Kryddburken

Just det... Såg på matforums lista att jag uppdaterade exakt EN minut efter dig ikväll! Du 19:47 och jag 19:48! :-D

2008-12-11 @ 20:28:01
URL: http://kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0