Indisk Kycklingtacos - fast som pizza :)

Idag var det dags att testa nummer två av kryddorna från Tojaimport - nämligen Authentic Tikka Curry Powder!
Indiskt förståss!

Egentligen hade jag tänkt göra typ tacos med tortillabröd och kyckling och grönsaker i en krämig sås kryddad med ovanstående krydda, men när jag väl skulle börja laga maten var jag så sjukt jättesugen på smält ost och då passade det ju mycket bättre att använda tortillabrödet som pizzabotten och göra en pizza istället! :)

Det blev hur gott som helst och jag är fortfarande superduperglad för att jag fick de här kryddorna hemskickade! Det märks att det är kvalitet på dem för det blir mycket smak även om man inte tar så jättemycket!! Jag har sett att kryddorna bl a finns på ICA Maxi och de rekommenderas verkligen att köpa om man inte redan har gjort det!



Indisk Kycklingtacoröra för fyra personer

Fyra grillade kycklinglår eller ½ grillad kyckling i mindre bitar
En gul skivad lök
Två hackade tomat
En burk skivade champinjoner
Tre strimlade soltorkade tomater
En burk ananasskivor i bitar

1  msk Authentic Tikka Curry Powder
3 msk Mango Chutney
2 msk kokosflingor
1 ½ dl créme fraiche

Fräs lök, tomat och champinjoner tillsammans med kryddan.
Blanda ned kycklingen soltorkade tomater och ananasbitarna.
Tillsätt mango chutney, kokosflingorna och créme fraiche och låt allt bli varmt.

Om du vill göra som jag brer du ut röran på ett medelstort tortillabröd, lägger på körsbärstomater i klyftor, klickar över philadelphiaost (gärna med smaken paprika & kryddor) samt riven ost. Sätt in i ugnen i ca 10 minuter tills osten smält.

Man kan också servera antingen som tacos med grönsaker, nachos, tortillas etc eller med ris eller pasta!




Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, nu vart jag hungrig! =P

2008-12-01 @ 21:32:11
URL: http://hanneys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0