Indisk Lövbiff i Tortillabröd

Jaja, jag vet att det börjar bli tjatigt med indiskt men jag vill ju testa alla mina nya fina kryddor från Tojaimport ju!!
Idag var det Jalfrezi-kryddans tur att vara med och leka i en Lövbiffwoksgryta som jag la på ett tortillabröd och rullade ihop till en supergod wrap! Jalfrezikryddan var riktigt stark och god (fast sambalen bidrog nog en del också) så det var god med lite svalkande banan och kesoröra till och jag tror nog Lövbiffswokgrytan (för det var mer en gryta faktiskt) gör sig superbra till pasta och ris också!!! :)




2 port

200 g lövbiff i strimlor
½ gul skivad lök
1 hackad tomat
½ skivad purjolök
1 liten burk champinjoner
½ tärnad mango
1 banan
1 msk Jalfrezikrydda
½ msk sambal oelek
1 dl créme fraiche
Knappt ½ dl vatten

Börja med att woka köttstrimlorna lätt i en wokpanna.
Lyft sedan upp den och woka grönsakerna (ej frukten).
Lägg i köttet igen och krydda med jalfrezikryddan och sambal.
Tillsätt créme fraiche och lite vatten och låt det koka ihop en stund.


Kommentarer
Postat av: Karin W

Skulle gjort precis samma sak om jag haft alla de där kryddorna!

Trevlig helg!

2008-12-05 @ 20:18:58
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Pontus

Intressant recept, och bra med variation så här i juletider:)

2008-12-05 @ 21:02:05
URL: http://www.matlagningskurs.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0