Matiga Varma Mackor

Åh, det här var jättejättegott!
Min favoritpizza har alltid varit Pizza Bolognese (för jag är ju tokig i köttfärssås), men det här var mycket godare för brödet var ju mycket tjockare så det kändes mer som pan pizza bolognese :)
 
Pågens Subs var HELT perfekta för varma mackor!

Jag hade glömt att ta fram köttfärs så det blev quornfärs men det blir ju precis lika bra så det gör inte ett dugg! Eftersom jag gjorde en stor sats quornfärsröra tog det väl lite tid, men såna här varma mackor är ju helt superbra att göra om man har lite tacofärs eller köttfärssås över!!



Quornfärsröra för två

150 g quornfärs
½ gul hackad lök
1 pressad vitlöksklyfta
1 riven morot
1 liten burk champinjoner
2 strimlade soltorkade tomater
2 dl krossade tomater
2 msk creme fraiche
1 tsk sambal oelek
1 tsk paprikapulver
1 tsk cayennepeppar
1 tsk spiskummin
½ tsk kanel

2 valfria större bröd som går att dela

Körsbärstomater
Philadelphiaost (helst med smak av paprika & kryddor)
Riven ost

Fräs löken, färsen, moroten och kryddorna
Blanda ner champinjonerna och häll på tomatkrossen.
Tillsätt créme fraiche och låt det koka samman.
 Låt röran svalna och "tjocka" till sig lite"

Lägg quornfärsröran på brödet.
Lägg tomaterna ovanpå och klicka på philadelphiaost och strö över riven ost.
Gratinera i 220 grader i ca 10 minuter.


Kommentarer
Postat av: Malin

Verkar jättegott! Blir så sugen på varma mackor!

2008-12-21 @ 22:44:14
URL: http://minfruktsallad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0