Nudelwok med Kycklingkassler, Chorizo & Crabfish

Nu är det nästan julafton och imorgon åker jag hem till mina föräldrar i lilla Finspång och firar jul! :)
Därför kommer det nog inte bli så mkt bloggande de närmaste dagarna eftersom jag troligtvis kommer att ha fullt upp med att käka massa god julmat (går inte ens att beskriva hur mycket jag längtar efter mormors inlagda sill), öppna julklappar och träffa massa människor som jag inte har sett på ett tag! Det ska bli superduperkul!

Ikväll tänkte jag iallafall bjuda på ett litet recept som verkligen är ett ihopplock av det jag hade hemma och som jag var sugen på, nämligen kycklingkassler, chorizo, crabfish och nudlar! Det var superlänge sen jag åt nudlar (hade det varit för 3 år sedan och jag fortfarande var student skulle vartenda ett av mina recept innehålla nudlar ;P) och när jag satt där och åt min wok kom på jag på hur mycket jag hade saknat dem :)



2 port

75 g kycklingkassler i tärningar
1 chorizokorv i skivor
4 "crabfishpinnar"
½ burk champinjoner
½ burk strimlade bambuskott
½ gul lök i skivor
½ purjolök i skivor
2 ananasskivor i bitar
16 körsbärstomater i klyftor
100 g nudlar

Woksås
1 tsk sambal oelek
1 tsk honung
½ lime (pressad saft och rivet skal)
1 msk soja
2 msk Sweet Mango Sauce (från Ica)
2 msk vatten
2 msk ananasspad

Blanda samma såsen och ställ den åt sidan så länge
Koka nudlarna enl anvisningar och spola dem i kallt vatten så att de inte klibbar ihop
Fräs löken och purjolöken.
Tillsätt kasslern och korven och låt de steka med en stund.
Blanda ned nudlarna, ananasen, tomaterna, crabfishen och såsen och låt allt bli varmt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Just ja!! Jag hade glömt bort att jag måste testa kycklingkassler! Vilken tur att du påminde mej! =)

Härligt att fira jul hemma med familjen! Jag kommer fira hemma hos min pappa på dagen/eftermiddagen och senare på kvällen går jag ner till min mormor och morfar där mamma är. Och på juldagen ska vi till joels mamma, det blir en massa spring under julhelgen, men det är härligt!! =)

2008-12-22 @ 21:10:24
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Karin W

Hoppas du får det mysigt i jul!

Kram Karin

2008-12-23 @ 22:47:41
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Molly

svar: vi firar inte jul därför att vi känner att det inte är något speciellt :) huvudsaken är att man är samlad med dem man tycker om, sedan behövs det inga julklappar och liknande :) vi har skänkt lite pengar till musikhjälpen och så, så det blev våra julklappar :)



hoppas att du har haft en bra dag tillsammans med dina nära och kära, samt att du har ätit gott och fått fina paket :)

ha det toppen! kram

2008-12-24 @ 22:24:45
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Natta

ser skit gott ut :D!!

2008-12-24 @ 23:49:25
URL: http://nirv.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej stumpis!

Vill bara kika in och säga TACK TACK TACK för julkortet! Jag vart jätteglad!

Och så vill jag säga att jag tycker så mycket om dig fast jag är så jävla kass på att höra av mig så jag skäms...



Kramar i långa rader /snurp

2008-12-25 @ 23:13:19
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Kryddburken

Åg det låter härligt med en vit ujl, 4 minus och singlande snöflingor... Nu är jag riktigt avundsjuk! Hoppas du haft en alldeles underbar jul hemma hos föräldrarna! God Fortsättning!! massa kramar från ett numera regnigt Öland med 2 plus! :-)

2008-12-27 @ 18:30:50
URL: http://kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0