Bakad potatis med crabfish- och kesoröra

Jag är inte alls förtjust i vanlig kokt potatis och har aldrig varit det! Jag tycker däremot om potatis i andra former, t ex mos, bakad och stekt... och så tycker jag faktiskt om en sorts kokt potatis... färskpotatis :)

Dagens lunch var dock ingen liten färskpotatis utan en stor knöl som jag bakade i ugnen i ca 60 minuter och sedan serverade med en röra på crabfish, keso och stenbitsrom!



1 port

1 bakpotatis

2 "crabfishpinnar"
1 msk stenbitsrom
1 msk hackad rödlök
1 dl keso naturell
1 msk lättcréme fraiche
1 msk pressad citron
 Lite citronpeppar

Baka potatisen i den vanliga ugnen (225 grader) ca en timme eller i en mikro i ca 10 minuter.
Blanda ihop ingredienserna till röran och låt den gärna stå i kylen en stund
Skär ett kryss i mitten av potatisen och kläm lite på den så lite av innehållet kommer upp.
Servera med crabfish- och kesoröran och givetvis tomater


1 msk dill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0