Fishsoup from hell! ;P

Fram till imorgon kväll kommer jag att vara lite sådär lat och bara äta rester! Jag jobbar både ikväll och imorgon bitti och då är det ju himla smart att ta med sig matlåda istället för att typ köpa en räkmacka i sjukhuscafeterian som ser ut som om den inte överlevde andra världskriget eller en kycklingsallad med kräkdressing (på vårt sjukhus smakar nämligen currydressingen ungefär som något du precis kräkts upp)!

Näe, matlådor är bra grejer! Nu till lunch tänkte jag äta lite av mammsens varma smörgåstårta som jag tiggde med mig hemma och ikväll på jobbet har jag med mig quornfärsgratinerad tortellini som jag lagade för ett litet tag sedan!
Imorgon till lunch har jag faktiskt med mig soppa även om det kanske inte direkt är rätt väder för det just nu ;P

Det här är en het liten fisksoppa som jag gjorde för ett tag sedan! Den var himla skoj att laga till för jag utgick lite ifrån vilka grejer jag tycker är gott för sig och sedan blandade jag ihop dem i soppan! Ni vet typ, broccoli är gott, fisk är gott, kräftstjärtar är gott, chili är gott, tomater är gott, curry är gott, apelsin är gott, kräftmjukost är gott och purjolök är gott och då borde ju allt det vara gott tillsammans :)


4 portioner

400 g vit fisk (t ex hoki)
1 burk kräftstjärtar (170 g)
1 purjolök
2 urkärnade hackade tomater
200 g broccolibuketter
1 finhackad röd chili
1 tsk curry
Rivet skal och pressad saft av en apelsin
8 dl fiskbuljong
2 dl mjölk
50 g Kavli Kräftost

Fräs hackade tomater, broccolibuketter, chili, curry, apelsinskal och purjolök i en ganska stor kastrull
Häll på buljongen,apelsinsaft, och mjölken och låt det koka upp.
Tillsätt fisken i mindre bitar och sjud ca 5 minuter.
Rör ned kräftosten och låt den smälta
Tillsätt kräftstjärtarna sist och låt de bli varma



 


Kommentarer
Postat av: Lisa

dina gratinerade tortellini lät ju fantastiskt goda måste jag säga.

2008-07-30 @ 07:33:35
URL: http://lisasfyrakvadrat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0