Fusksoppa!

Fy vilken dag jag har haft på jobbet!

Magsjukan har invaderat avdelningen och sal efter sal har fått stängas då patienter blivit sjuka! Vi har inte varit fler personal än vanligt utan fått dela upp oss i ett "smutsigt team" och ett "rent team". Eftersom de sjuka patienterna kräver väldigt mycket omvårdnad så blir ju den "smutsiga" sjuksköterskan väldigt upptagen med det så jag hade även hennes medicinska ansvar eftersom jag var ren. Som tur är har det iallafall flytit på rätt bra, men magsjuka på en vårdavdelning är bland det värsta som finns för patienterna som oftast redan vad dåliga blir ju så superdåliga!

Är sjukligt trött just nu och var inte alls på humör att ställa till med några större matlagningsevenemang nu ikväll! Vanligtvis är jag inte sådär jättejätteförtjust i färdiglagade produkter men idag fick Keldas Thaisoppa rycka in! Det är en av de få färdiga soppor som jag tycker är jättegod och ändå godare blir det om man blandar i lite kyckling, räkor, grönsaker eller liknande :) Ikväll blev det kräftstjärtar, lite räkor och grönsaker och soppan serverades med en god smörgås med skinka, keso och tomat! Riktigt gott efter en tuff dag!



Det här hade jag i:

Keldas Thaisoppa
Kräftstjärtar
Räkor
Purjolök
Soltorkade tomater
Vanligt körsbärstomater

Kommentarer
Postat av: Filibabba

ser supergott ut! =)

2008-11-09 @ 20:17:56
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Karin W

Men det lät inget vidare roligt jobb det där du men soppan ser kalas ut den!

2008-11-10 @ 12:23:13
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: carolina

den där soppan är mums! lite stark, men det värmer bra :)

2008-11-10 @ 15:03:59
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0