Indiska Potatisgnocci

Imorgon tänkte jag ha med mig något lite annorlunda i matlådan till jobbet, åtminstone för mig för jag har aldrig ätit det förut! Det är ju lite kul det där med att blanda olika matlagningskulturer! Igår var det Italien och Grekland som fick mötas i en Moussaka med Potatisgnocci och idag är det Indien vs Italien som gällr! och eftersom det indiska (som är mitt absoluta kök) och det italienska käket tilltalar mig rätt väl måste de ju funka bra tillsammans, eller hur?

Gnocci är ju små italienska potatisbullar i princip och potatis med indisk kryddning är himla gott så jag testade att woka gnoccin och lite annat smått och gott tillsammans med lite curry vindaloo och även en nya garam masala (jaaaa det går att kombinera dom två kryddorna) som en varm potatissalladswok typ :) Hur det smakade vet jag ju först imorgon men hela köket luktade gott iallafall! :)



Det här hade jag i woken:

Färska Potatisgnocci
Gul och Röd Lök
Färska Chaminjoner
Purjolök
Morot
Aubergine
Ananasbitar
Paprika
Soltorkade tomater

Röd Currypasta
Curry Vindaloo
Garam Masala
Citronsaft

De fyra sistnämnda blandade jag ihop till en trevlig liten sås och hällde över woken efter hälfen av stektiden ungefär!

Kommentarer
Postat av: carolina

gott :D

2008-11-09 @ 17:31:22
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Kryddburken

Hej där vännen!

Haft en bra helg? här har vi verkligen njutit av ruskvädret i helgen! :-) Bara myst, kollat film, ätit långa frukostar, lagat god mat, pysslat till Fars Dag, bakat, firat, varit på maskerad! Imorgon är det jobb igen så jag hoppas du har det bra och vi får höras när jag är online igen! Må så gott! Kram kram

2008-11-09 @ 17:41:16
URL: http://kryddburken.se
Postat av: lova

detdär såg RIKTIGT gott ut! tack för tipset

2008-11-09 @ 22:25:19
URL: http://nolim.blogg.se/
Postat av: Molly

det här ser jättegott ut:) jag har faktiskt aldrig testat gnocchi, men det måste jag se till att göra :P



hoppas att du mår bra och att du får en bra vecka:) ta hand om dig! kram

2008-11-10 @ 13:28:49
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag gillar dina landskamper, keep it up! Vilken blir nästa match? Jag hade gärna sett Carribean Vs Sverige. Piffa upp lite svensk mat med exotisk frukt i och vitlök?

2009-08-20 @ 19:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0