Smörgåsar med Indisk Kycklingröra!

Jag gillar ju indisk mat supermycket men jag tror nog faktiskt aldrig att jag någon gång har gjort ngn smörgås med indiska smaker!? Idag var det dags och eftersom jag tycker att kyckling gör sig himla bra tillsammans med indiska kryddor så fick det blir två matiga kycklingsmörgåsar! Från början var det bara en dubbelsmörgås men det blev ju så himla mkt röra så jag fick använda både underdelen och överdelen att lägga röran på ;P
Jag åt smörgåsarna kall men jag tror nog att de smakar precis lika bra om man fyller brödet med röran och sedan sätter in i ugnen!



Två smörgåsar eller en dubbelmacka

Ett portionsbröd, t ex baguette eller ciabatta (Jag använde Äntligen Subs!)
Smör eller färskost

Ett grillat kycklingben (urbenat och i mindre bitar)
½ liten skivad gul lök
½ dl tärnat äpple
½ tärnad tomat
½ dl tärnad mango
½ msk curry vindaloo
1 tsk kanel
½ tsk sambal oelek
1 msk mango chutney
½ dl créme fraiche eller matlagningsyoghurt

Körsbärstomater i skivor

Fräs löken, äppletärningarna och tomaten tillsammans med kryddorna i smör.
Rör ned mangotärningarna, kycklingen, sambal, mango chutney och créme fraiche/yoghurt och låt det puttra en stund.
Låt röran svalna.

Dela och rosta brödet.
Bred på smör eller färskost.
Lägg på kycklingröra och körsbärstomater på underdelen och överdelen alt endast på underdelen och lägg på överdelen som lock och ät som dubbelmacka :)


Som dubbelmacka :)

Kommentarer
Postat av: Unga Morsan

Oj, så gott det lät! :)

2008-11-23 @ 21:48:49
URL: http://ungamorsan91.wordpress.com
Postat av: Kryddburken

Ser himla gott ut hörrdudu! :-) Varma mackor kom jag å tänka på å de får nog bli kvällsmiddag ikväll. Vi är lite sena på programmet idag, en vaken "kräk-natt" (Joline sjuk igen, förmodligen bara slem-hosta-kräks, inte maginfluensa) gjorde att vi fick ta igen lite sömn på förmiddan! Inte kul, men det verkar som det har vänt! Vet inte när jag ska sluta vabba, det är numera mitt heltidsjobb känns det som! :-) Men imorgon ska jag jobba då stannar maken hemma istället! Hoppas du haft en bra dag! Kram kram

2008-11-24 @ 17:09:56
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Hanna

Åååh, ge mej!! =D

2008-11-24 @ 21:13:40
URL: http://hanneys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0