Kräftströmming på Mitt Vis!!

På midsommar och nyårsafton är den stående vickningen i min familj min mosters Kräftströmming!!
Det finns ingen i hela världen som kan göra en lika god kräftströmming som min moster och man bara längtar efter att klockan ska närma sig småtimmarna så man får äta den tillsammans med gott knäckebröd!
Kräftströmming ses väl oftast som en förrätt eller just vickningsrätt men ikväll åt jag den (en modifierad version a'la Anna) faktiskt till middag med en god och matig smörgås och imorgon tänkte jag ha med den till jobbet och äta med potatismos!



Kräftströmming och Smörgås med Rostbiff, Keso & Tomat

Min Kräftströmming

4 port

400 g strömmingsfiléer
50 g philadelphiaost med gräslökssmak
2 msk dillfrö
En purjolök i skivor
En rödlök i skivor
Ett äpple i tärningar
En burk krossade tomater
Körsbärstomater
Riven ost

Bred philadelphiaost på ena sidan av strömmingsfiléerna och strö över dillfrö.
Lägg dem i en ugnssäker form eller fyra mindre portionsformar.
Strö purjolöken, löken och äpplebitarna runt omkring.
Häll över krossade tomater och sätt in i ugnen i ca 10 minuter.
Ta ut, lägg på körsbärstomaterna och strö över den rivna osten.
Gratinera i ytterligare 10 minuter.

Kommentarer
Postat av: KarinW

Kräftströmming vad gott, det har jag bara gjort en gång för längesen fast jag gillar det! Spännande med osten på. Det är helt fel att titta in till dig när man ska försöka lägga sig utan att äta hm....

2008-10-22 @ 22:49:01
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Filibabba

ser riktigt gott ut! =)

2008-10-23 @ 09:07:52
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: carolina

vad gott det ser ut! strömming är allt bra smaskens...

2008-10-23 @ 23:06:35
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: jessica

Gud vilka goda recept du har, ska testa MÅNGA av dina recept...Kolla gärna in min matblogg och säg va du tycker=)

2009-02-18 @ 23:30:13
URL: http://matjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0