Mexikoinspirerad Quornfärs På Tre Sätt :)

Jag kunde inte bestämma mig för om jag ville ha quesedillas med quornfärs eller om jag skulle gratinera nachochips med quornfärsröran så jag gjorde helt enkelt båda två ;P Jag tyckte nog allra bäst om quesedillan men nachosen gick inte heller av för hackor!

Eftersom jag gjorde en massa quornfärstacoröra så grejade jag även en matlåda till jobbet på onsdag, nämligen Fyllda Paprikor!! Jag var tvungen att göra slut på en burk keso som höll på att bli för gammal (det har ABSOLUT ALDRIG hänt tidigare i mitt hem att keso har hållt på att bli för gammal) så jag rörde i lite av den i quornfärsen också och fyllde paprikorna, strödde på lite riven ost och gratinerade! Om det blev gott får jag veta på onsdag!

Trots att jag gjort tre olika rätter så har jag fortfarande en himla massa tacossmakande quornfärsröra i frysen!!

En ganska stor sats Tacosmakande Quornfärs

En påse quornfärs
En riven morot
En burk champinjoner
En gul hackad lök
En påse tacokrydda
En burk krossade tomater
En msk Sambal Oelek
½ dl créme fraiche

Fräs quorn, morot och lök tillsammans med tacokryddan.
Häll i krossade tomater och lite sambal och låt det koka ihop en stund.
Rör ned lite créme fraiche så det blir krämigt!

 Gratinerade nachos
Lägg ut nachos och körsbärstomater över quornfärsen i en lite djupare tallrik.
Strö över riven ost.
Värm i mikron tills osten har smält.



Quesedillas
Lägg quornfärsröran på ena halvan av ett tortillabröd tillsammans med lite delade körsbärstomater
Strö över riven ost.
Vik över den andra halvan och stek tortillan i en stekpanna utan matfett.
Skär i två tårtbitar.

 

Fyllda paprikor
Kärna ur så många paprikor du behöver (en för varje person om man inte är jättehungrig)
Släng in paprikorna i ugnen en liten stund bara så att de blir pyttelite mjuka.
Ta ut dem och fyll dem med quornfärsröran (som du eventuellt blandat med lite keso)
Strö över riven ost och gratinera tills osten har smält!




Kommentarer
Postat av: Kryddburken

hej vännen! Tack för dina alltid så fina kommentarer hos mig, du gör mig så glad! Vilka otroligt läckra rätter du lagat ser helt supergott ut ju! Jag är så jobbet nu så jag skriver från mobilen! Börjar få ont i tummen nu... :-) den andra handen har jag numera i ett fint bandage... Fick ju en läcker kockkniv när jag fyllde som jag nu har övat på lite... Satan så vass sen då!! Blodet sprutade upp på köksskåpen men det var roligt att hacka lök fort med en riktig kniv!! He he... Må så gott så hörs vi snart! Kram

2008-10-20 @ 19:12:55
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Hanna

Visst är det gott med mexikanskt!!! Och du lyckades få till tre rätter på en dag! =) Allt ser supergott ut.

2008-10-20 @ 20:57:27
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Anna

Hanna: Efter indiskt gillar jag nog apselut mexikanskt bäst tror jag!! :) Visst är jag effektiv som lagar tre måltider av en och samma röra ;P



Kryddburken: Fick du en alldeles livs levande riktig kockkniv?? *jättekardyngdundermonsteravis nu ju' Jag vill också fylla 30 och få knivar!!!!! Tror du man får några knivar när man fyller 23 för det blir jag ju snart ju!!?? Fast å andra sidan.. om du amputera kroppsdelar med en kockkniv... vad kommer då jag att göra som lyckas skära av mig halva tummen på en kniv från överskottsbolaget som är så slö att den inte ens går att skära tomater med??? ;P Ska du jobba sådära undermonstermycket nu igen i flera dagar i sträck?? :( Fast jag ska iofs också göra det men hoppas vi hörs snart iallafall :)

2008-10-20 @ 21:04:29
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: Lisa

vilken rolig grej med olika rätter av samma sådär (:

2008-10-21 @ 09:36:47
URL: http://lisasfyrakvadrat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0