Hujedamej!!!

Nu är jag duktigt trött i benen vill jag lova!!
Testade en liten ny bana ute i Rocklunda till långpasset idag och det blev några riktigt grymma utförsbackar, varav den sista (och ärta) var typ 3 km innan jag hade sprungit klart och då är man ju redan läskigt trött! Fast det gick riktigt bra idag tycker jag och det var skönt höstväder att springa i!

Nu ska jag äta frukost.. eller ja det kanske heter brunch eller lunch såhär dags :)
Det blir det vanliga med fruktsallad, yoghurt och chrunch müsli samt en smörgås med skinka, ägg, tomat och keso!

Igår satt jag och laddade hem massa Astrid Lindgren-musik!
Blev så nostalgisk när jag plockade lite bland mina böcker och hittade en samling med julberättelser av henne som definitivt aldrig kommer att få göra barnböckerna sällskap i källaren hemma hosmamma utan som absolut alltid kommer att ha en given plats i min bokhylla! Iallafall så blev jag lite sådär nostalgisugen att höra alla dom där gamla fina sångerna som man kunde (och fortfarande kan) utantill så jag laddade hem bl a Piluttavisan, Idas sommarvisa, Rasmus på Luffen, Sjörövarfabbe mm mm mm.... och hade på för högsta volym när jag städade köket
Grannarna börjar nog fundera vad det egentligen är för konstig människa som flyttat in bredvid dem!! ;P

Allvarligt talat så gjorde Astrid Lindgren så himla mycket fint...
Min favorit bland böckerna är nog Bröderna Lejonhjärta och Mio min Mio även fast jag tyckte de var lite läskiga när jag var liten med Kattla och Riddar Kato och allt! Madicken kommer också alltid att ha en given plats på topplistan för hon varmin absoluta förebild när jag var liten! ;P

Vilken är eran favorit av Astrid Lindgren??


Kommentarer
Postat av: Lisa

jag springer en hel del och ganska ofta innan frukost - men i såna fall aldrig mer än typ 40 minuter (dvs lite mer än sju km med min fart). det är ungefär vad jag orkar utan mat i magen, äter jag innan kan jag springa både mycket längre och snabbare. äter du inget alls innan dina långpass? hur regarar kroppen på det? tycker det är så intresant hur andra gör och hur det funkar (;

2008-09-16 @ 19:00:48
URL: http://lisasfyrakvadrat.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åh, jag gillade Ingen rövare finns i skogen... Men jag var så otroligt rädd för rövarna! =) Fast det är svårt att välja en favorit, allt hon har gjort är ju bra!

2008-09-16 @ 19:41:00
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: carolina

jag älskar nog "Vi på Saltkråkan" men har ingen favorit bland dom karaktärerna. annars är nog pippi allt bra mysig :D din frukost lät som en riktig höjdare. vad duktig du är som springer så mycket.

2008-09-16 @ 19:55:22
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Anna

Lisa: Det stämmer bra att jag alltid springer innan frukost (fast bara om jag är ledig eller jobbar kväll förståss)! Förut sprang jag oftast på kvällarna men sen så testade jag några gånger på morgonen efter ett tips av Lilian Andersson (hon som är topp 1 i sverige just nu på långdistans) och upptäckte att det gick mycket mycket bättre och jag förbättrade tiderna avsevärt! Lilian springer alltid utan att äta ngt först men om jag ska springa långpass brukar jag ta lite frukt innan. Det är så olika från person till person vad som känns bäst och för mig funkar löpningen som mest optimalt när jag inte har så mkt i magen! Fast jag vet att många förespråkar att man före hård träning ska äta frukost innan.... men som sagt.. det är individuellt och jag kör på det som funkar bäst för mig så länge jag inte mår dåligt av det :)

2008-09-16 @ 20:40:43
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: Anna

Hanna: Åh, den kommer jag ihåg att jag tyckte jättemycket om också!! Sunnanäng var också en stor favorit och Allra käraste syster, men dom var ju inte lika kända som typ Pippi och Lotta på Bråkmakargatan så det är lätt att man glömmer bort dom



Carolina: Av dom i "Vi på saltkråkan" var nog Farbror Melker min favorit... och Skrollan som var så supersöt :)

2008-09-16 @ 21:19:59
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: KarinW

Jag säger bara Kajsa Kavat.....

2008-09-16 @ 21:48:39
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0