Quornfärspytt med Makaroner!

Det var länge sedan jag åt quornfärs!
Det har mest blivit köttfärs eftersom det är lite billigare, men nu hade de extrapris på quorn på Willy's så jag passade på att fynda lite! :)

Till lunch idag blev det därför en liten pytt i panna med quornfärssås och makaroner!
Jag gjorde en stor sats quornfärssås och frös in så att jag bara kan ta fram om jag skulle behöva, t ex på söndag när jag (tror jag iallafall) ska göra Quornfärsgratinerad PotatisGnocci!

Quornfärssås för kanske 5-6 personer



1 påse quornfärs
1 gul hackad lök
1 riven morot
1 burk champinjoner
1 burk majs
4 strimlade soltorkade tomater
1 burk krossade tomater
2 msk chilisås
1 msk sambal oelek
2 tsk paprikapulver
1 tsk cayennepeppar
2 msk créme fraiche

Fräs quornfärsen, löken, champinjoner och moroten tillsammans med kryddorna.
Tillsätt krossade tomater, chilisås och de soltorkade tomaterna.
Låt det koka en bra stund.
Rör ned majsen och créme fraiche.

I Quornfärspytten hade jag förutom quornfärs och makaroner även lite tärnad mango och persika och till detta åt jag en kesoröra med philadelphiaost och mango chutney, supergott! :)



Kommentarer
Postat av: Kryddburken

Hej... Sitter här å snörvlar med feber o ont i hela kroppen... Orkar inte laga mat, orkar ingenting typ... Det ser himla gott ut det där, om du ändå kunde skicka ner lite till mig i en burk så skulle jag nog bli frisk fort! Nä, nu ska jag fortsätta sova...

2008-09-29 @ 17:31:25
URL: http://kryddburken.se
Postat av: lina

Quornfärs är gott, bara man smaksätter det lite. Ser ju mums ut!

2008-09-29 @ 19:20:09
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: Anna

Kryddburken: Nejje, stackars dig! Om jag inte skulle jobba imorgon skulle jag komma på direkten och pyssla om dig ju och laga mat och sådär! Hoppas du mår bättre snart!! Massa kramar!



lina: Jaaa.. det behövs rejält med kryddor :) vet du, jag inte skriva kommentarer på din lasagne för dom där bokstäverna man ska skriva av kommer inte fram :(

2008-09-29 @ 19:37:39
URL: http://dewdropia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0