En Mysig Söndag med Världens Finaste

I söndags var jag och Stevie på en liten utflykt... en liten utflykt till Strängnäs som ligger ca 6 mil utanför Västerås! Det var mamma som hade tipsat om att det var väldigt fint där och eftersom vi var lediga båda två i söndags så passade det fint att åka dit! Vet ni...  det var hur fint som helst i Strängnäs! Det ligger precis vid vattnet och hela staden är full av små jättegamla hus och mysiga kullerstensgator! Vi besökte domkyrkan som var riktigt häftig och sen gick vi mest runt och strosade till vi blev hungriga. Då gick vi ner till småbåtshamnen där alla fina båtarna ligger på rad och där det finns små "matbodar" som säljer allt från thaimat till glass och våfflor! Jag fick en tunnbrödsrulle med nystekt strömming till lunch och det var helt underbart gott! Tyvärr glömdes kameran hemma så jag har inga foton av varken Strängnäs eller maten.. men om ni sklle ha vägarna förbi staden tycker jag absolut att ni ska göra ett besök!

När vi kom hem igen åkte vi och handlade mat för att ha en liten mysig söndagsmiddag sen på kvällen!





Det blev en alldeles helt perfekt måltid med:

Pepparbiff
Smörstekta färska kantareller
Mimosasallad
Kall bearnaisesås
Kall tomatsås
Bröd
Tomat- och majssallad (jag är galen i tomater, Stevie är galen i majs)

Det kanske inte låter som någon superduperjättefin middag och den var ju inte ett dugg avancerad men i rätt sällskap smakar allting helt underbart!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tyckte att det där lät väldigt gott!!

2009-08-12 @ 10:52:55
URL: http://hanneys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0