Köttfärscrêpes i stora lass!

Jag tror (nästan vet) att Stevie aldrig har smakat köttfärscrêpes förut och eftersom det är en stor favorit hos mig (trots att jag gör det alltför sällan) kommer det att serveras ikväll! Jag har redan förberett allting så nu ska det bara in i ugnen en liten sväng ikväll innan vi ska käka! Jag tycker nog bäst om köttfärsfyllning i crêpes men det finns ju mycket annat man kan fylla dem med också, stuvningar med skaldjur, svamp eller grönsaker, kycklingröror mm mm.

Vad tycker ni bäst om att fylla era crêpes med?

    




Annas Köttfärscrêpes

10 st crépes

Crêpessmet


2 st ägg
1,5 dl vetemjöl
3 dl mjölk
1 krm salt
3 msk smör

Vispa ihop ingredienserna och grädda tunna pannkakor i en lite mindre stekpanna

Fyllning

300 g nötfärs
½ gul lök
2 dl krossade tomater
1 burk majs
1 paprika i små bitar
 1 burk champinjoner
½ påse tacokrydda
1 tsk sambal oelek
1 msk mango chutney
2 msk lättcréme fraiche
½ burk philadelphiaost
1 dl riven ost

Fräs färsen, löken, champinjonerna och paprikan tillsammans med tacokryddan
Tillsätt tomaterna, majsen, sambal, mango chutney och låt det koka samman.
Rör ned lättcréme fraiche och philadelphiaost för en krämigare sås

Lägg ca 2-3 msk fyllning på varje pannkaka.
Strö över riven ost och rulla ihop pannkakan.
Gratinera i ugnen i ca 8-10 minuter

Kommentarer
Postat av: Jessica

Konstigt det där att man inte gör crepes oftare för det är ju så gott.



Köttfärs- eller skinkfyllning är nog mina favoritfyllningar.

2009-08-12 @ 20:18:02
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0