Kycklingcurry på mitt sätt!

Kycklingcurry kan ju göras på en mängd olika sätt och det finns både röda, gröna, gula och vita (?) varianter! Den här varianten får man nog kalla rödgul för jag hade så himla lite röd currypasta kvar att jag var tvungen att ha i lite gult currypulver också ;P Den ska ätas ikväll tillsammans med ris och det allra finaste sällskapet man kan ha så jag kan inte ge någon jättebra recension på hur det smakade... men mina små provsmakningar var iallafall mer än godkända ;P

4 port

500 g kyckling (jag använde kycklinglårfilé)
2 hackade tomater
1 msk röd currypasta
1 msk gul curry
1 msk soja
½ dl matlagningsyoghurt

Blanda samman de hackade tomaterna med currypastan, sojan, curryn och matlagningsyoghurten.
Skär kycklingen i strimlor och blanda ned i marinaden.
Låt det marineras så länge du kan, åtminstone en timme.

Fräs kycklingen tillsammans med marinaden i en wokpanna.



Grönsakerna:

1 stor morot i skivor (går asbra att göra med potatisskalare)
1 burk minimajs
1 stor burk champinjoner
1 grön paprika i strimlor
1 röd paprika i strimlor
1 gul skivad lök
1 skivad purjolök
1 liten burk ananas
1 tärnad mango
4 strimlade soltorkade tomater (kan absolut uteslutas)

Häll alla grönsakerna i wokpannan och woka allt lite snabbt.



Såsen:
1 dl ananaspad
½ dl sweet mango sauce
1 liten burk kokosmjölk
1-1 ½ dl matlagningsyoghurt

Blanda alla ingredienserna till såsen och häll öer woken.
Låt det sjuda samman en stund och släng i några körsbärstomater på slutet om du har lust.



Servera med ris, nudlar, bulgur eller ngt annat :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0