Min Sommartallrik med Rökt Böckling, Kräftor & Potatissallad

En sak som är himla tråkig med att bo ganska långt bort från sin familj är att man missar familjekräftätandet! Visst kan man äta kräftor med andra, men det blir iallafall inte samma sak! Allra allra allra helst skulle jag vilja kräftor som jag och morfar varit ute och fiskat själv... men det kan bli lite svårt....

Nåväl, kräftor vill jag ha ändå och eftersom jag inte vet något bra ställe här i Västerås att fiska dem (+ att jag varken har båt eller kräftburar) får man ju helt enkelt köpa dem på ICA Maxi istället! Nu är kräftorna på ICA Maxi snordyra (2 stycken kostade 39.70 kr) och jag ville dessutom ha något mer matigt så då köpte jag en bit varmrökt böckling okså.... något som jag faktiskt aldrig har ätit tror jag! Till detta en god hemmagjord potatissallad, vanlig sallad (med massa tomater förståss) och ett gott bröd! Snapsen då??? Nääää... Coca Cola är ju mycket godare ;P



Min sommartallrik

En bit rökt böckling
2 (!!) kräftor
Potatissallad
Tomater
Aprikoser
Sallad
Baguette



By the way... såhär ser blåbärsglassen ut efter en liten stund i frysen...... :)

Kommentarer
Postat av: Filibabba

Mums!! :D

2009-08-08 @ 13:28:33
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Milla

Va kul att du hittat till mig! du är varmt välkommen tillbaka. :)



Kräftor ska jag mumsa på ikväll! Smakar som du skrev extra gott tillsammans med familjen.

Böckling brukar vi äta, jag tycker att det är grymt gott! Dock är jag lite benkänslig, så får jag ett i munnen är det kört ;)

2009-08-08 @ 17:25:22
URL: http://www.metrobloggen.se/millasmat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0