Spagetti med Kantareller, Broccoli, Korv och ganska mycket Ost

Idag har jag varit ute på en liten cykeltur!
Fast den var inte så liten för jag var ute mellan kl 10 imorse till kl 16 på eftermiddagen så det blev några fel och väldigt väldigt väldigt ont i rumpan ;P
Men det gick faktiskt riktigt bra och det känns bara roligare och roligare med Vätternrundan!!

Efter massa träning behövde jag återhämta mig med pasta tyckte jag och eftersom jag hade färska kantareller hemma blev det en krämig pastasås med svamp, korv, broccoli och ganska mycket ost!
Jättegott :)


4 port



4 portioner valfri pasta (spagetti passar bäst tycker jag och då gärna färsk)

1 liter svamp (i mitt fall kantareller och champinjoner)
1 gul lök
1 skivad purjolök
2 chorizo
4 skivor god salami
1 pressad vitlöksklyfta
8 strimlade soltorkade tomater
1 broccoli delad i mindre buketter
1 buljongtärning
½ dl rött vin
2 dl lättcréme fraiche
100 g philadelphiaost med smak av vitlök och örter
2 msk lingonsylt
2 msk franska örter
1 dl färsk hackad persilja
1 dl riven ost
400 g körsbärstomater i halvor
 Nymalen svartpeppar

Koka pasta
Fräs kantareller, lök, purjo och vitlök i smör tills det luktar gott och vätskan har kokat bort.
Tillsätt korv och soltorkade tomater och låt det fräsa med.
Häll på vinet och smula i buljontärningen.
Rör ned lättcréme fraiche, philadelphiaost och lingonsylt.
Tillsätt kryddorna och låt det koka en stund.
Rör ned körsbärstomaterna och den rivna osten mot slutet.
Blanda såsen med pasta och mal över lite svartpeppar


Svamp, Broccoli och Korv

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jösses säger jag bara, det var ingen dålig cykeltur. Perfekt att återhämta sig med så smarrig pasta.



Ha en bra söndag!

2009-08-09 @ 09:21:49
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Emilies Skafferi

Mmm detta lät inte helt fel ju!:)

2009-08-10 @ 09:13:55
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: Filibabba

oj vilken cykeltur :) o vilken god mat!=)

2009-08-10 @ 15:36:19
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Karin W

Du är en riktig hurtis du Anna! Själv är jag nöjd om jag cyklar 1 mil ibland! Vättern runt trampar man inte på en kvart precis, hur långt är det?

Vad gott med din pastarätt, det mysigaste med hösten är nog svampen ja och tända ljus framöver också.

Ha det fint kram/Karin

2009-08-10 @ 18:37:20
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Karin

Du är en riktig hurtis du Anna! Själv är jag nöjd om jag cyklar 1 mil ibland! Vättern runt trampar man inte på en kvart precis, hur långt är det?

Vad gott med din pastarätt, det mysigaste med hösten är nog svampen ja och tända ljus framöver också.

Ha det fint kram/Karin

2009-08-10 @ 18:37:42
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0