En Lite Annorlunda Korv Stroganoff

Jag gillar korv stroganoff och har nog alltid gjort det! Jag tyckte t o m att skolans ersion var riktigt hyfsad, precis som deras köttfärssås, deras kalla sås till fisk och deras skink- och rissallad. Fast egentligen tyckte jag nog att den mesta skolmaten var himla god faktiskt! Vissa undantag fanns förståss... som en gång när de bestämde att de skulle inhandla potatis för ett helt år och använda i skolmatsalen! Potatisen låg i någon gulaktig sörja som skulle hålla den gångbar och var helt seg och smakade vedervärdigt! Nu tycker jag ju inte om potatis så mycket i vanliga fall heller, men den här var helt hemsk!!


Nåja.. korv stroganoff iallafall! En av Stevies favoriträtter och inte helt fel en måndag kväll tycker jag! :) Fast även om det är måndag så är det ju aldrig fel att lägga till lite roligare ingredienser än att bara ha falukorv och lök i, eller hur? Det här hade jag i min korv stroganoff som nog borde räcka till fya personer: 


200 g falukorv skivad i stavar
2 chorizo skivade
50 g strimlad salami
1 gul skivad lök
1 röd paprika i strimlor
8 färska champinjoner i skivor
1 skivad purjolök
4 strimlade soltorkade tomater
1 hackad tomat
1 msk paprikapulver
2 msk chilisås
2 dl créme fraiche
½ dl philadelphiaost tomat och pesto

Stek korven tillsammans med grönsakerna och paprikakryddan.
Blanda ner chilisås, créme fraiche och philadelphiaost.
Låt det puttra samman och tillsätt ev vatten om såsen blir för tjock.
Servera med ris och sallad.



Kommentarer
Postat av: Therese

Du korvmojjan såg god ut.

Men hallå, potatis som ska hålla ett helt år, jag skakar på huvudet och säger usch.

Visserligen så om du har ett bra utrymme, svalt och mörkt så håller den ju nästan hur länge som helst.

Fast det du beskrev lät ju inge vidare, huvva.

2009-12-09 @ 20:10:36
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0