Kyckling & Räksallad


Idag hittade jag en ny blogg här på nätet, nämligen Hallon & Blåbär!
Det är Jessica som skrev en kommentar på min blogg som har bloggen och den var verkligen en riktig pärla!
Massa kalasrecept och dessutom har hon en tävling som pågår där nu så har ni inte varit där tidigare så titta in vetja!

Det här fick bli min lördagsmiddag - en sedvanlig sallad a' la Anna med saffranskryddad bulgur, nygrillad kyckling och fina färska räkor! Godare än godast!



4 portioner

Sallad

2 dl bulgur
3 dl vatten
1 dl pressad apelsinsaft
½ kuvert saffran

1 grillad kyckling i bitar utan ben
200 g skalade räkor
1 avokado i ganska stora bitar
500 g körsbärstomater i klyftor
1 sharonfrukt i tärningar

Dressing
1 dl pressad apelsinsaft
½ dl sweet chilisås
2 msk mango chutney
1 msk mangovinäger
½ kuvert saffran

Koka bulguren i apelsin- och saffranvattnet. 
Blanda bulguren med hälften av dressingen och lägg upp den på fyra tallrikar eller ett stort fat.
Blanda ner resten av ingredienserna och häll återstående dressing över.
Servera gärna med keso

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kul att du gillade min blogg. Givetvis får du länka. Lägger även till dig på min länklista.



Ha en skön söndag!

2009-03-01 @ 08:15:24
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0