Crêpes med Indisk (för ovanlighetens skull) Köttfärsröra!

Ganska ofta gör jag olika wraps och då oftast med tunnbröd eller tortillas, men man måste ju variera sig lite så idag blev det fyllda rullar (eller crêpes som det heter på ett finare språk) med en himla trevlig köttfärsröra! Om jag ska vara ärlig så tycker jag faktiskt att pannkakor är betydligt godare än tortillas och tunnbröd så jag fundilerar på varför jag inte gör detta oftare.. men det är säkert för att jag aldrig orkar steka massa pankisar när det är så himla lätt att ta fram bröd ur frysen :)

Vad tycker ni är godast att fylla saker med?

Tortillas, Tunnbröd, Pitabröd eller Pannkakor?




6 st crépes (2-3 personer)

Crêpessmet

2 st ägg
1,2 dl vetemjöl
3 dl mjölk
1 krm salt
3 msk smör

Vispa ihop ingredienserna och grädda tunna pannkakor i en lite mindre stekpanna

Fyllning

200 g nötfärs
½ gul lök
2 dl krossade tomater
2 ananasskivor i bitar
1 msk garam masala
1 tsk sambal oelek
1 msk mango chutney
2 msk lättcréme fraiche
1 dl riven ost

Fräs färsen och löken.
Tillsätt övriga tomaterna, sambal. mango chutney och låt det koka samman.
Rör ned lättcréme fraiche och philadelphiaost för en krämigare sås

Lägg ca 2-3 msk fyllning på varje pannkaka.
Strö över riven ost och rulla ihop pannkakan.
Gratinera i ugnen i ca 8-10 minuter

Kommentarer
Postat av: Malin

Tortillas är nog min favvo, tror jag! Men detta ser toppengott ut!

2009-01-18 @ 21:25:43
URL: http://minfruktsallad.blogspot.com
Postat av: Anneli

Räkröra, små räkor lite majonäs greme F dill salt & peppar ev tomatpuré.

Chevre med hjortronsylt, en höjdare till efterrätt.......

2009-01-19 @ 08:39:50
Postat av: Hanna

Lät som en himla god köttfärsröra!!

Svår fråda det där, beror alldeles på vad man fyller dom med! =)

2009-01-19 @ 15:15:16
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Fröken Dill

Jag älskar crepes. Tyvärr bojkottar min kille pannkakor i alla dess former. Trist, men jag får äta crepes när han inte är hemma!



Måndagshälsningar från fröken Dill

2009-01-19 @ 16:33:41
URL: http://www.frkdill.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det beror nog helt på fyllningen och kryddningen. Tortilla är en självklarhet till mexikanskt men det går även med pitabröd och pannkakor. Tunnbröd till korv och pita till strimlad kyckling och pannkakor till stuvningar.



Nadja

2009-01-23 @ 19:18:15
URL: http://nadjasculiness.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0