Gratinerad Vegetarisk Gulasch

Gulashsoppa är nog min absoluta favoritsoppa tror jag! Jag har gjort egen några gånger (fast kanske inte på riktigt vis), men annars så är mammas gulaschsoppa den mest underbara man kan tänka sig! Fast om jag ska vara ärlig så är Findus Gulaschsoppa på burk också riktigt riktigt god och en stor favorit! Om ni inte har testat den bör ni göra det omedelbart bums!!

Idag gjorde jag iallafall en vegetarisk gulaschgryta till lunch som faktiskt blev riktigt riktigt god!
Jag toppade även med krutonger, några klickar philadelphia och riven ost och körde in hela tallriken i micron i någon minut så den blev lite gratinerad!

SJUKT GOTT!



2 port

150 g qournfärs
1 gul skivad lök
1 pressad vitlöksklyfta
½ riven morot
½ morot i slantar
2 potatisar i tärningar
1 röd paprika i bitar
½ burk krossade tomater
1 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
1 tsk paprikapulver
1 tsk spiskummin
½ tsk cayennepeppar
1 msk sambal oelek
½ dl créme fraiche
2 msk philadelphia paprika & kryddor
2 (rostade) vita brödskivor
½ dl riven ost
2 msk philadelphiaost paprika & kryddor
½ tsk kanel


Fräs alla grönsakerna och quornfärsen tillsammans kryddorna i smör.
Tillsätt krossade tomater, vatten, buljongtärning och sambal.
Låt det puttra en liten stund.
Rör ned créme fraiche och philadelphiaost.
Häll upp grytan i två tallrikar eller i två ugnssäkra portionsformar.
Om du använder icke-ugnssäkra tallrikar rostar du brödet först. Om du ska använda ugnen behövs inte det.
Skär brödet i tärningar och strö över dessa, klicka på philadelphian samt strö den rivna osten över varje portion.
Värm i mikron i ca 1 minut så att osten smälten eller i ugnen i ca 5 minuter så att brödet blir rostat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0