Lätt Som En Plätt - Omelett


Idag hade jag nog min mest ultimata löpupplevelse hittills tror jag!
Eftersom jag var ledig hade jag planerat in ett långpass, men när jag gick upp och kollade på termometern visade den 18 minusgrader!! Det var lite i kallaste laget tyckte jag och tänkte krypa tillbaka under täcket igen, men sen ångrade jag mig och drog på mig löparskorna och en hel massa kläder, underställ, vinterträningsbyxorna, varmaste träningsjackan, fuskpolo, mössa och skidhandskarna och stövlade ut i kylan iallafall! Först trodde jag att jag skulle dö när händerna frös till is direkt och näsan frös igen så fort jag försökte andas genom den, men efter ett tag släppte det och det bara flöt på! Jag var ute i nästan 2,5 timme för jag ville ju inte sluta när det gick så bra! När jag kom tillbaka såg jag nog ut som om jag hade åkt Vasaloppet ungefär för jag hade fullt med frost i hela ansiktet ;P

Den här omeletten åt jag inte idag, utan någon gång förra veckan tror jag till lunch men jag hade glömt bort att lägga upp receptet och det var ju himla dumt för det var en ruskigt trevlig omelett!





En portion

2 ägg
2 msk mjölk
½ tsk paprikapulver

En bit strimlad purjolök
½ liten skivad gul lök
4 färska champinjoner i skivor
½ röd paprika i bitar
4 svarta oliver i bitar
6 körsbärstomater i halvor
½ tsk paprikapulver (gärna stark)
1 krm cayennepeppar
3 msk philadelphiaost

Blanda samman ägg, mjölk och paprikapulver.

Fräs alla grönsakerna utom oliverna och tomaterna tillsammans med kryddorna i en stekpanna.
Tillsätt oliverna efter en liten stund.
Häll på äggsmeten och placera ut tomathalvorna.

Låt omeletten bli halvklar på svag värme.
Klicka över philadelphiaosten och sätt in omeletten i ugnen på 220 graders värme i ca 5 minuter.

Kommentarer
Postat av: Nette (kardemumma gumman)

Sprungit i 2.5 h!?! Jag är imponerad!!! Får va glad om man orkar springa i 2.5 minut! :D ;)

2009-01-04 @ 21:26:04
URL: http://kardemummagumma.wordpress.com
Postat av: annamaria

Vad härligt det låter! Snart hoppas jag min stukade fot kan tänka sig ett varv i skogen.

2009-01-04 @ 21:46:31
URL: http://annamariasmatblogg.blogspot.com
Postat av: Kryddburken

Omelett som är så gott ju! Det är jag ofta till lunch! går ju så snabbt att svänga ihop! Så duktig du är som är ute å ränner på de där viset! Jag hade legat kvar under täcket jag! :-)

2009-01-04 @ 22:03:04
URL: http://kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0