Somrig Sallad Mitt i Vintern


Jag har ju bloggat om mängder av sådana här sallader förut, men det finns verkligen inget bättre! Även fast det är minusgrader och snö ute så känns det alltid lika rätt med god firre och färska skaldjur tillsammans med massa fräscha grönsaker och frukter!! På ICA Maxi hade de färska räkor för 89 kr/kg och det är ju som hittat!

 Riktig fredagslyx och imorgon kommer Somrig Sallad Mitt i Vintern version II så håll till godo! :)




I min fredagssallad kunde man hitta följande:

Varmrökt lax
Färska räkor
Avokado
Sharonfrukt
Ägg
Machesallad
Körsbärstomater


I salladen blandades följande egenpåhittade dressing ner:

Sweet Mango Sauce
Pressad apelsinsaft
Honung

Till salladen serverades följande röra:

Keso

blandat med

Kräftost
Mango Chutney
Pressad citron
Stenbitsrom

samt ett

Gott Bröd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0