Tonfiskpasta med lite hetta!

Nu är jag hemma igen efter tre dagars spavistelse (japp, det kan man verkligen kalla det) hemma hos mina föräldrar! Det har varit så skönt! Jag har inte behövt tänka på några måsten alls, utan bara blivit serverad massa god mat, tagit det lugnt, varit hos min favoritfrissa och hängt lite med mammsen på hennes gym! :)

Nu är det dock dags att återgå till vardagen och den egna matlagningen, men det kändes som om det var rätt med en liten mjukstart så det fick bli en väldans enkel men väldans stark tonfiskpasta! Jag hade tänkt använda tonfisk i tomatsås som bas men det hade jag ingen hemma så jag fick krångla till det med krossade tomater och vanlig tonfisk istället... VÄLDIGT ANSTRÄNGANDE ;P



4 port

1 burk tonfisk i vatten
2 nävar räkor
1 gul skivad lök
1 liten skivad purjolök
5-6 strimlade soltorkade tomater
1 burk champinjoner
1 burk krossade tomater (helst Mutti)
1 msk sambal oelek
1 tsk paprikapulver
2 msk philadelphiaost (paprika & kryddor)
1 dl créme fraiche
200 g färska körsbärstomater i klyftor

Fräs löksorterna tillsammans med de soltorkade tomaterna, champinjonerna och kryddorna,
Tillsätt krossade tomater, sambal oelek, philadelphiaost och créme fraiche.
Rör ned tonfisken och strax innan servering även räkorna och körsbärstomaterna.

Kommentarer
Postat av: carolina

det ser väldigt gott ut iallafall! duktigt där med krossade tomaterna ;) åh, jag älskar skruvpasta. min favorit-pasta-form, haha. skumt att det kan smaka så olika :P

2009-01-11 @ 23:26:34
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Visst är det härligt att vara hemma en sväng, och bara vara!! Brukar passa på att fara hem till mamma när tid finns till!

2009-01-12 @ 18:54:40
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Nadja

Det ser väldigt apritretande ut.

2009-01-13 @ 18:27:11
URL: http://nadjasculiness.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0