Halloumiwok med salami och krutonger

Jag har semester!! Det är så skönt kan jag lova och nu verkar ju solen vilja vara med och leka också :)
Jag har faktiskt gjort riktigt mycket nyttigt sen semestern började (igår)! Idag har jag t ex lämnat in bilen på service, torkat av alla lister, hyllor, garderober etc i lägenheten och putsat alla fönster!! Därför tyckte jag att jag var värd en riktigt god lunch... och det blir ju alltid gott om man gör något med halloumi så det fick det bli :) Först hade jag bara tänkt rosta brödet och hälla röran ovanpå men det blev ju så himla mycket röra så det hade aldrig fått plats *s* Därför gjorde jag krutonger istället och det blev nog faktiskt bättre :)



1 portion

50 g halloumiost
1 bit tärnad mango
1 liten bit skivad purjolök
½ liten gul eller röd lök
1/4 röd paprika i bitar
2 strimlade soltorkade tomater
2 skivor salami
10 halverade körsbärstomater
½ liten avokado i tärningar
1 msk sweet mango sauce

1 skiva gott bröd

Godaste kesoröran att ha till
½ dl keso
1 msk matlagningsyoghurt
2 msk Philadelpia Pesto & Tomat



Blanda samman kesoröran och ställ den kallt.
Woka alla grönsakerna (utom körsbärstomaterna och avokadon) så att de få lite färg men fortfarande behåller sin spänst.
Stek osten och skär den i tärningar.
Vänd ner osten i woken tillsammans med salamiskivorna, avokadobitarna och körsbärstomaterna
Smaksätt med sweet mango sauce.

Rosta brödet och skär det i bitar och strö det sedan över woken.

 Servera tillsammans med kesoröran.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud så gott. Blir hungrig nu!

2009-06-16 @ 22:04:36
Postat av: Jessica

Ser ju hur gott ut som helst!



Hoppas du får en härlig semester!

2009-06-16 @ 23:17:11
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Hanna

Halloumi är ju så gott!! Skulle kunna äta det varje dag, tror jag! Det där ser väldigt gott ut! Hoppas att allt är bra med dej Anna, och att du får en trevlig midsommar! =)

2009-06-17 @ 22:45:07
URL: http://hanneys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0