Kinesisk Grönsakswok

Vitkål är en grönsak som jag använder alldeles för lite! Jag brukar oftast bara köpa det när jag ska göra kålpudding och det är ju ganska dumt för det är en väldigt billig, god och nyttig liten grönsak! Imorgon ska jag inte göra kålpudding, utan en annan grej med köttfärs och vitkål och när jag köpte vitkålen fanns det bara hela vitkålshuvuden så då räckte det ju till någon annan maträtt också :) Jag har sett att många blandar ner vitkål i wok så då tyckte jag nog allt att det var dags att testa det och göra en god grönsakswok att ta med till jobbet imorgon :)



Det här hade jag i:
Strimlad vitkål
Färska champinjoner i skivor
Gul lök i skivor
Purjolök i skivor
Paprika i skivor

Jag kryddade med:
Sambal oelek
Kinesisk femkryddors-krydda
Paprikapulver

och sen hade jag i:
Ananasjuice
Soja
Sweet Mango Sauce

Jag har kokt ris att ha till och vi får väl se hur woken smakar imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0