Laxpudding med spenat

Jag har faktiskt aldrig ätit laxpudding förut, men jag har alltid tyckt att det ser sjukt gott ut! Så idag när jag hittade gravad lax (jaja, jag vet att det ska vara rimmad lax i laxpudding egentligen) så var jag ju tvungen att testa! Sen så var det såhär att jag tog blodprover på mig själv igår på jobbet och de var ju inte alls bra!!!! Toklågt blodvärde så nu måste jag börja käka järn! Vad passar då inte bättre än att blanda ned spenat i laxpuddingen för det passar ju superbra till lax ju!



Min modifierade laxpudding gjorde jag såhär:

4 port

4 medelstora kokta potatisar av mjölig sort i skivor
1 morot i tunna skivor
1 gul lök i skivor
1 purjolök i skivor
200 g gravad lax

½ påse färdigstuvad spenat
50 g philadelphiaost
1 ½ dl mjölk
2 ägg
Salt & Peppar
1 dl riven ost

Varva potatis, morot, lök och purjo i en ugnsfast smord form.
Salta och peppra.



Blanda samman spenaten, philadelphian, mjölken och ägg och häll äggstanningen över.
Strö på riven ost och gratinera i ugnen i ca 35 minuter tills äggstanningen stelnat.




Kommentarer
Postat av: Carro

Laxpudding är gott ! :) Vanlig återkommande mat på sjukhuset. Fast din var lite fräsigare & såg smarrigare ut .. Fiskpudding är också riktigt smarr, det kan rekomenderas om du ej ätit det :)

2009-03-21 @ 08:54:45
URL: http://carrod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0