Fiskburgare

Nu är jag hemkommen efter en superrolig helg i Gbg med löpning, god mat och mycket annat!
Förbättrade mig 5 minuter på varvet sedan förra året och det är jag absolut nöjd med!
Har ätit på finfina restauranger både i fredags och i lördags och givetvis också proppat i mig hur mycket hotellfrukost som helst! I fredags åt vi på en spansk restaurang på Avenyn och då beställde jag in en helt gudomlig skaldjursrisotto smaksatt med saffran och tomat och i lördags åt vi på en restaurang som hette Vivaldi (tror jag) och då åt jag Spagetti ai frutti de mare.... mycket skaldjur med andra ord ;P

Jag fortsatte lite på havstemat när jag kom hem och åt Fiskburgare ikväll! Gjorde dock ingen burgare av fiskfärs utan stekte helt enkelt upp en gammal avdankad hokifilé jag hade i frysen och som jag först panerade i tortillachipskross (!!)! Sedan åt jag den i hamburgerbröd med lite grönsaker och en kesoröra med stenbitsrom och crabfish! MUMS! 



En burgare

En vit fiskfilé, typ hoki eller sej
5 krossade tortillachips
1 tsk tacokrydda
Smör till stekning

Hamburgerbröd
Sallad
Rödlök
Tomat

½ dl keso
1 msk matlagningsyoghurt
1 msk stenbitsrom
1 hackad crabfishpinne
1 msk äpplemos

Blanda samman kesoröran och ställ den kallt.
Panera fisken i krossade tortillachips blandat med tacokrydda och stek den sedan i smör.
Bygg burgare precis som du vill ;P


Ingen vidare bild men här är jag iallafall, trött och nöjd vid målgången! Jag är hon i keps och grönsvart jacka!

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, vad sugen jag blev nu!!! Fiskburgare är en favorit hos mig.

2009-06-05 @ 13:33:42
URL: http://www.matsaklart.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0