Laxgryta med Indiska Smaker

Äntligen har jag lyckats laga något med fisk och skaldjur som Stevie också tyckte om!!
Visserligen var det väl inte så mkt fisksmak på det hela, utan mer currysmak men ändå!!
Jag är en stjärnkock!! ;P




4 portioner

1 msk röd curry
1 msk smör
2 msk citronsaft
1 msk honung
½ dl ananasspad
1 dl kokos
1 påse Red Curry-sauce från Santa Maria

1 skivad gul lök
1 grön paprika i strimlor
1 röd paprika i strimlor
10 färska skivade champinjoner
1 burk minimajs i bitar
1 skivad purjolök
1 burk ananas i bitar

2 dl matlagningsyoghurt
½ dl mango chutney

400 g lax i bitar
200 g crabfish i bitar

Ris och mera matlagningsyoghurt till servering

Fräs tomathacket tillsammans med smör och kryddor.
Tillsätt honung, ananasspad och currysåsen.
Rör allra sist ned kokosen.

Woka grönsakerna och lägg sedan ner dem i tomatsåsen.

Rör ut vetemjölet i yoghurten så att den inte skär sig.
Rör sedan ned yoghurt och mango chutney och låt det puttra en liten stund.
Tillsätt laxen och låt grytan sjuda i några minuter bara.
Tillsätt till sist crabfishbitarna.

Servera med ris och gärna ändå mer matlagningsyoghurt.


Kommentarer
Postat av: Bevemyrs blogg

Det där ser verkligen jääättegott ut, jag älskar indisk mat och det här måste jag absolut testa!:)/ Karin

2009-11-04 @ 21:55:06
URL: http://bevemyrs.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh det där lät gott!! Det där receptet måste jag testa. Indiskt är ju en favorit hos mig också, som du vet! =)

2009-11-05 @ 15:47:36
URL: http://hanneys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0