Smördegspaj med Currysmakande Kycklingfyllning!

Smördeg är himla bra när man ska göra paj, särskilt när man som jag inte sådär jätteduktig när det kommer till saker som har med mjöl att göra! Antingen blir min pajbotten stenhård eller degig när jag ska försöka göra den själv så då är det bättre med färdig tycker jag :)

Jag har gjort en tacopaj med smördegsbotten förut men igår ville jag ha en kycklingfyllning istället och curry blir ju alltid bra tillsammans med kyckling! :)

Himla gott!!
(men det var lite svår att skära i snygga bitar, därav endast foto på pajen som den såg ut i pajformen ;P)



4 portioner


1 rulle smördeg

½ grillad kyckling i bitar
En skivad gul lök
En bit skivad purjolök
En burk champinjoner
En hackad tomat
4 strimlade soltorkade tomater
4 ananasringar i bitar
1 msk curry
½ dl msk mango chutney
1 ½ dl créme fraiche
½ dl philadelphiaost
Körsbärstomater
Riven ost
Kokaflingor


Smör ej pajform och kavla ut smördegen i den.
Nagga pajbotten med en gaffel, täck över med folie och ställ i kylen medan du förbereder fyllningen.

Fräs löken och den hackade tomaten tillsammans med kryddorna.
Tillsätt purjolök, champinjoner soltorkad tomat och kycklingen och låt det fräsa med en stund.
Tillsätt ananasen.
Rör ned mango chutney, créme fraiche och philadelphia.
Låt röran svalna och tjockna till sig.

Fyll pajskalet med fyllningen.
Toppa med körsbärstomater.
Strö över riven ost och lite kokosflingor.
In i ugnen i ca 15-20 minuter


Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter ljuvligt gott, intressant med kokosen.



Ha det bra!

2009-11-11 @ 17:02:16
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0