Pannkaksrulle med Köttfärs

Jessica på Hallon & Blåbär gjorde Pannkaksrulle med Köttfärs för ett tag sedan och ända sedan dess har jag varit hypersugen på att laga det! Igår var det dags och det här är definitivt ngt jag kommer göra flera gånger och som jag kommer att variera med olika fyllningar, för satan i gatan en sån god och smidig rätt!!
Nästa gång ska jag nog testa ngn kall fyllning med keso tror jag!! :)

Har till stor del följt Jessicas recept, men jag gjorde köttfärsröran på mitt vis :)



ca 4 pers

2½ dl mjöl

6 dl mjölk
3 ägg
1 tsk bakpulver
½ tsk salt

Fyllning:
300-400 g nötfärs
1 hackad gul lök
1 burk champinjoner
1 hackad paprika
4 strimlade soltorkade tomater
3 msk chilisås
½ burk krossade tomater
100 g philadelphiaost med smak (jag använde tomat & pesto)
½ dl créme fraiche
½ påse tacokrydda
Riven ost

Pannkakan

Vispa äggen och tillsätt hälften av mjölken.
Blanda mjölet och bakpulvret och vispa ner det i smeten.
Tillsätt resten av mjölken och saltet och vispa.
Häll smeten i en ugnsplåt med smort bakplåtspapper.
Grädda i mitten av ugnen på 225° i ca 20 minuter.
Ta ut den och vänd upp den på ett annat bakplåtspapper, låt svalna nån minut och dra sedan av det översta bakplåtspappret.

Fräs färs, grönsaker och kryddor.

Tillsätt krossade tomater och chilisås och låt det puttra en stund så att röran blir ganska fast.
Rör ned philadelhpiaost och créme fraiche.

Bred på köttfärsfyllningen över pannkakan.
Strö över riven ost.
Rulla ihop rullen från kortsidan.
Strö riven ost över rullen och ställ in i ugnen några minuter så att den blir lite halvvarm och så osten smälter.

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad kul att den gick hem, tycker den är toppen eftersom det ju går att variera i det oändliga och dessutom älskar ju barnen pannkakor.



Hoppas du får en bra dag!

2009-10-01 @ 09:19:25
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Carro

Det såg ju verkligen tokgott ut ! Jessica har riktigt bra recept :)

2009-10-01 @ 12:02:29
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag har också sneglat på den rullen, såg ju för väldans god ut..

Roligt att testa nått nytt också.

Ha det gott

2009-10-01 @ 13:35:45
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com
Postat av: carolina

smarr! riktigt hemkunksapsmat för mig, hihi. vi fick göra pannkaksrullar i skolan...

2009-10-03 @ 11:58:34
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Karin W

Smarrigt det där Anna! Har inte gjort annat än ansjovisfyllning själv men det var 100 år sen. Det där måste vara en perfekt rätt att göra i förväg. Hoppas allt är fint med dig och kärleken, gulligt med rosorna tycker jag!

Ha det fint/kram Karin

2009-10-03 @ 22:50:54
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0