Kycklingkebab på Pizza!

För några veckor sedan köpte jag kycklingkebab på LIDL (himla bra affär det där) och idag var det premiär att laga någonting på det! Först tänkte jag bara steka upp kebabköttet och äta det med massa grönsaker i pitabröd, men så glömde jag att köpte pitabröd så då fick det bli en kebabpizza istället! Mycket gott!! :)

Förr i tiden när jag fortfarande tyckte om pizzeriapizza så var nog kebabpizza med både röd och vit sås min favorit tror jag.. och så pizza bolognese också!

Vilken är eran favoritpizza??



Nu syns det ju inte så mycket kebabkött på bilden för det är ju så mycket sås, ost och tomater, men det finns där under.. jag lovar!!


Kebabpizza med Kyckling

50 g kycklingkebab (finns på LIDL)
½ liten gul skivad lök
½ burk champinjoner
Kebabkrydda
6 halverade körsbärstomater
1 medelstort tortillabröd
2 msk riven ost

Tomatsås:
1 stor hackad tomat
1 msk ketchup
1 msk ajvar relish
1 tsk honung
½ tsk spiskummin

Vit sås
½ dl créme fraiche
2 msk philadelphia vitlök & örter

Börja med tomatsåsen! Blanda ihop alla ingredienserna och låt koka på svag värme tills tomaten verkligen har blivit en sås istället för bitar. Mixa ev med mixerstav.

Blanda ihop den vita såsen och ställ den i kylskåpet så länge.

Fräs kycklingkebab, löken och champinjonerna. Krydda med kebabkrydda.

Bred ca hälften av tomatsåsen på tortillabrödet och fördela kycklingen, champinjonerna, löken och tomaterna ovanpå.

Ringla över resterande tomatsås, den vita såsen och strö över riven ost.

In i ugnen i ca 7-8 minuter tills osten har smält!





Kommentarer
Postat av: Kryddburken

Men hej vännen! Ja, jag vet jag har ont om tid över just nu, det är mkt på gång! Men du finns alltid i mina tankar de vet du! Varje gång det är dåligt väder tänker jag på dig när du envist är ute å springer ller cycklar... Kämpe där! Härligt att läsa om dig & Steve och allt gott du lägger upp här! Har inte glömt dig, de får du inte tro! Ska bättra mig, jag lovar! :-) Kram på dig och jag önskar er en trevlig helg! PS. Ett foto på dig & Steve vill vi ha här på bloggen! :-)

2009-09-11 @ 22:16:20
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Therese

Kebabpizza eller festpizza är mina favoriter..

Festpizzan här uppe är med fläskfile, beasås och ev gorgonzolaost och färska tomater bla..

Lite pizzasugen man blev nu då.

Ha en bra dag

2009-09-12 @ 10:28:11
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com/
Postat av: bakmammorna

mmmm... jag kör på den traditionella capricosan (hur fanken stavas det?) helst. å nu blev jag pizzasugen!

2009-09-12 @ 21:54:03
URL: http://www.bakmammorna.blogspot.com
Postat av: Jessica

Åh, skulle lätt kunna äta din pizza här och nu till frukost, ser ju hur god ut som helst.



Favoritpizzan är nog som en kebabpizza med sallad fast utan kebab och med fläskfilé ist och givetvis kebabsås.



Ha en skön söndag!

2009-09-13 @ 08:24:20
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Jenny

Gott det ser ut!

2009-09-13 @ 18:54:01
URL: http://www.matlust.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0