Skaldjur i Gul Curry

Häromdagen fick, såsom många andra matbloggare hem ett presentkit från Santa Maria med diverse woksåser och marinader. Jag kastade mig i princip över den gula curry-såsen redan samma dag då jag smaksatte en bönsallad med den och blev mycket nöjd! Jag gjorde inte över med hela påsen med sås den dagen så idag fick den vara med och leka igen! :) Den här gången blev det en curry med skaldjur och ni som har läst min matblogg ett tag vet ju att jag är galen i just skaldjur och kryddig rätter så det här passade mig alldeles utmärkt!!! :)
Det var dessutom riktigt riktigt snabblagat!!




4 port
1 gul skivad lök
1 skivad purjolök
1 röd paprika i strimlor
1 grön paprika i strimlor
10 färska champinjoner i skivor
1 påse Yellow Curry-Sauce (Santa Maria)
1 msk sambal oelek (kan uteslutas)
1 dl créme fraiche (kan uteslutas)
400 g skaldjur (jag hade räkor och crabfish)
1 stor banan i skivor

Ris och gärna en klick Matlagningsyoghurt till servering 

Koka
Fräs grönsaker, men inte för mycket så att de förlorar sin spänst.
Häll på sås och rör ev i sambal så att det blir lite hetta.
Rör även i créme fraiche om du vill att det ska bli krämigt (det ville jag)
Tillsätt skaldjur och bananen och låt det bara bli varmt, ej koka för då blir skaldjuren så tråkiga.
Servera med ris och en klick matlagningsyoghurt


Kommentarer
Postat av: Dennis

Det ser riktigt gott ut!

2009-09-22 @ 08:34:27
URL: http://dennismat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0