Fylld Paprika med Halloumi & Bacon

Jag hade lite köttfärssås i frysen som behövde göras ngt åt! Det var bara liiiiite köttfärsås, alldeles för lite för en portion och inte så att det direkt passade till pasta! Däremot passade det alldeles utmärkt att fylla en halv paprika med! Men en halv paprika blir inte jag mätt på så då gjorde jag en fyllning till den andra halvan också som blev himla god!!




½ portion (den andra halvan med paprika fyllde jag med köttfärssås)

½ stor röd paprika (eller en annan färg om du hellre vill det)
½ dl kokt ris
100 g halloumiost
1 skiva bacon
2 skivade färska champinjoner
½ liten hackad gul lök
1 msk tomatpure med soltorkad tomat
1 msk philadelphiaost (vitlök & örter)
1 msk riven ost

Stek halloumiosten och skär den sedan i tärningar.
Stek bacon, lök och champnjoner.
Blanda med riset, tomatpurén, philadelphian och halloumin.
Fyll paprikan, toppa med riven ost och gratinera i ugnen i ca 10-15 minuter så att paprikan får lite färg.



Kommentarer
Postat av: Rebecca

hehe, varför sparar man så lite köttfärssås? :P

2010-01-13 @ 20:37:58
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Therese

Smart så där kan man ju också göra med överbliven köttförs.

Varmisar brukar ju inte heller vara så dumt..

2010-01-14 @ 20:54:02
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0