Hypersnabb Kyckling- och Räkpasta med Ajvarsmak

Idag har jag varit ledig och tränat lite inför Vätternrundan! Det gick väl sisådär minst sagt! Det var blåsigt och kallt och när jag var som allra längst hemifrån sa det PANG och så vips hade jag en fin liten punktering! Så jag fick vackert cykla 15 km med punkterat däck tills jag fick skjuts av världens snällaste farbror som även kunde ta med sig cykeln så den fick komma till verkstaden direkt! När jag kom hem var jag hyperarg för jag var ju inställd på cykelträning så då satte jag mig på motionscykeln och cyklade på den istället för den kan ju minsann inte få punktering! Sen hann jag med ett besök på gymet också och efter det sprang jag och hämtade cykeln på verkstaden! Så det blev mycket motion för mig idag ändå trots missödet imorse! När jag kom hem efter att ha hämtat cykeln var jag hyperhungrig och min mage hade då ingen större lust med några tidskrävande matlagningskonster så det blev en snabb pasta, men ack så god!!



1 port

2 små kycklinglårfiléer i mindre bitar
1 msk vetemjöl
Paprikakrydda
½ liten gul lök
4 färska champinjoner i skivor
2 msk majs
½ dl mjölk
½ dl créme fraiche
2 msk ajvar (mild eller het - your choice)
1 msk philadelphia paprika & kryddor
1 gäng små körsbärstomater
1 näve skalade räkor
2 msk riven ost
Spagetti eller annan pasta

Sätt igång pastakoket
Vänd kycklingbitarna i mjölet och stek i smör.
Krydda med paprika.
Ta upp kycklingen och stek sedan lök och champinjoner fint gyllenbruna.
Lägg tillbaka kycklingen bland grönsaker och tillsätt resterande ingredienserna förrutom pastan, räkorna och den rivna osten.
Låt såsen tjockna  (ev kan lite maizena behövas).
Blanda ner räkorna i såsen och servera till pasta och så strör du lite riven ost på också.



Såhär såg såsen ut i kastrullen, ajvar ger en riktigt fin färg tycker jag :)


Kommentarer
Postat av: Therese

Pasta är ju som godast när det få vara riktigt såsigt..

Sä gött...

2010-03-27 @ 09:34:34
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Ser så gott ut även om jag för egen del petat bort räkorna. Krämigt och gott.

2010-03-31 @ 16:13:33
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Nena

hej, hittade hit genom kryddburken:))

Fint du har det har och blir riktigt sugen pa sasen har ovan;))

2010-04-29 @ 12:03:13
URL: http://paradiserecipe.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0