Kyckling- och Räkröra med barnmatspuré! :)

Barnmatspuré med mango eller aprikos är typ det godaste som finns! Det är nästan så jag vill vara pytteliten igen och bara äta det för det är sjukt gott! Som att äta efterrätt hela tiden nästan! :)
Fast barnmatspuré av olika sorter går ju faktiskt att använda i vuxenmatlagning också! Jag kommer ihåg att mamma brukade blanda ned morotspuré i olika såser till grillat kött och det smakade hur bra som helst!
Idag har jag gjort en urgod kyckling- och räkröra med mangopuré i och imorgon tänkte jag göra pastasalladen och ha mangopurén blandad ed matlagningsyoghurt som dressing!

Det här hade jag i min kyckling- i och räkröra som jag för övrigt serverade i ett tunnbröd som inte gick att rulla ihop för det blev så mkt röra *tihi*


Det är för lite röra om tunnbrödet fortfarande syns!!

Köttet från ett grillat kycklingben
1 näve skalade räkor
1 halv avokado i tärningar
1 bit mango i tärningar
½ liten finhackad rödlök
1 bit röd paprika i tärningar
½ päron i tärningar
2 msk majs
½ dl mangopuré
1 tsk curry
1 tsk honung
½ dl kesella
1 msk majonäs

Blanda ihop allt bara och servera i en baguette, i ett tunnbröd eller till bakad potatis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0