Skaldjur & Halloumi i Tomatsås med Pasta

När jag äter halloumiost brukar jag för det mesta bara äta den som den är lixom, blanda ner den i ngn god sallad och då gärna med avokado, kyckling och krutonger som jag har gjort tidigare! idag var det dock dags att testa något nytt tyckte jag så jag gjorde en pastasås med räkor, musslor, keldas supergoda tomatsås med créme fraiche och så stekt halloumiost i kuber! Det blev lite för lite sås så jag blandade ner lite vanlig créme fraiche och philadelphiaost också och sen rörde jag i några (ganska många) körsbärstomater som fick bli varma! Det blev så himla gott! Halloumiosten är ju så trevlig för den smälter ju inte utan blir som små "köttbitar" i såsen och phialdelphiaosten gjorde den härligt krämig! MUMS!



4 port

300 g skalade räkor
En burk musslor
250 halloumiost i kuber
1 purjolök i skivor
2,5 dl Kelda Tomatsås
500 g körsbärstomater i halvor eller klyftor
½ dl créme fraiche
50 g Philadelphiaost (gärna med smak av paprika & kryddor)

Pasta för fyra personer

Koka pasta
Stek purjolöken och halloumiosten och lägg den åt sidan.
Värm sedan all créme fraiche och rör ned philadelphian som får smälta och därefter halloumiosten, purjolöken, räkorna, musslorna, körsbärstomaterna och pastan. Låt allt bli varmt men inte koka!
Servera genast!

Kommentarer
Postat av: carolina

cad sugen jag blev på musslor nu! mums!!

2008-11-02 @ 23:38:26
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Karin W

Gott det där du, borde äta mer skaldjur för jag älskar ju det men glömmer bort dom på något sätt!

2008-11-03 @ 18:57:34
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Emma

Har gjort den här rätten minst fem gånger nu, den är sååå god! Däremot brukar jag ta bort räkorna och musslorna och ha ännu mer halloumiost. Mums!

2012-03-04 @ 12:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0