Tomatig Tonfiskpasta!

Idag är det fredag och idag har jag varit duktig och bytt till vinterdäck på bilen minsann!
Blev ju livrädd här för någon vecka sedan när temperaturen plötsligt sjönk till typ 300 minus och det blev värsta snöovädret för jag hade ju inte tid för däckbyte förrän den 22 november egentligen! Som tur var kunde jag ringa och tidigarelägga tiden och nu sitter vinterdäcken där de ska så nu får det vara hur mycket snöoväder som helst!

Var så himla hungrig när jag kom hem från jobb, däckbyte och ICA Maxi så det var bara att hitta på någon maträtt som gick fort som attans att tillaga!! I skafferiet hittade jag en trevlig burk med Tonfisk i tomatsås som nog egentligen är tänkt som smörgåspålägg (typ som makrill i tomatsås) men jag var inte det endaste dugg smörgåssugen (kors i taket!) så jag gjorde en trevlig pastasås med den istället och det blev riktigt bra! :) Den där tonfisken måste jag nog köpa mer av!



2 port

En burk tonfisk i tomatsås
(min sort köpte jag på Europris för typ 2 kr men Abba har också ngn variant)

½ skivad purjolök
2 strimlade soltorkade tomater
1 burk champinjoner
50 g Philadelphiaost med gräslökssmak
1 dl créme fraiche

Koka pasta
Stek purjolöken och champinjoner lite snabbt tillsammans med de soltorkade tomaterna.
Blanda ned tonfisken, philadelphiaosten och créme fraichen så att osten smälter.
Vänd ner pastan och blanda runt!

Kommentarer
Postat av: Cruise

Hittade det här receptet när jag kollade efter variationer med makrill och pasta. hade inte allt det där så jag tog följande istället.



Turkisk yogurt istället för creme fraiche, trattisar istället för champinjoner, fetaost istället för mjukosten. Blev grymt gott, så nu har du ett alternativ ifall du vill prova!

2010-12-17 @ 19:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0