Het Korv Stroganoff med Två Sorters Korv

Jag vann en häftig chilisås- Dave's Adjustable Heat Hot Sauce från den underbara sidan Chilihouse



Den är jättehäftigt för det går att reglera styrkan genom att vrida på locket!
Idag var det dags att testa den för första gången i en Korv Stroganoff med både Chorizo och Falukorv!
Eftersom inte jag är ngn fegis drog jag givetvis upp på högsta styrkan och hade i en matsked!
Satan i gatan vad hett det blev!!
Visserligen hade jag i sambal också men den där chilisåsen var det rejält sting i!
Korv Stroganoffen blev jättejättegod, mycket tack vara chilisåsen och det är ju dundersmart att man kan reglera styrkan efter smak! Så ta vägen förbi Chilihouse vetja och köp hem en flaska!



4 port

250-300 g falukorv
En chorizo (eller ngn annan kryddig sort)
En gul skivad lök
En skivad purjolök
En burk champinjoner
3-4 strimlade soltorkade tomater
1 ½ dl matlagningsgrädde
½ dl lättcréme fraiche
2 msk tomatpuré (helst Kung Markattas för den är godast)
1 msk sambal oelek
1 msk het chilisås (i mitt fall Dave's Adjustable Heat Hot Sauce)

Fräs korven tillsammans med löken och champinjonerna i en panna.
Häll i grädde, créme fraiche och tomatpuré.
Smaksätt med sambal oelek och chilisås och låt det puttra en stund.
Servera med ris eller pasta!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Älskar stark mat!! Tufft att man kan ställa styrkan!

2008-10-08 @ 21:17:57
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: lina

Åh, vad gott! Vadå reglera styrkan, hur funkar det?

2008-10-09 @ 17:59:48
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: Anna

Hanna: Ja, visst är det superbra! Den starkaste styrkan var dunderhet medan den svagaste bara gav en god chilismak!



lina: Man lixom vrider på locket och så finns det en skala mellan hot och mild med olika steg. Sen så är det två olika sorters såser i själva flaskan som blandas olika beroende på hur man vrider :)

2008-10-09 @ 18:15:44
URL: http://dewdropia.blogg.se/
Postat av: Ronja

Hej!

Jag skulle vilja tipsa dig om en väldigt god chorizo,det är icas egna märke.Den har hög kötthalt och smakar underbart!

2008-10-09 @ 19:11:39
Postat av: Chilihouse

Hej!

Vad kul att den fungerade bra! Jag använder den rätt mycket själv här hemma också. Och det är praktiskt när man har olika folk som gillar olika styrka. :)



Glad att vinsten kommer till nytta. :D

2008-10-09 @ 21:13:02
URL: http://www.chilihouse.se
Postat av: KarinW

Men grattis grattis!

Den där ville ju jag vinna men jag får väl beställa en egen!

2008-10-10 @ 17:28:38
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0