Chiliköttbullar i Krämig Tomatsås

Jag hittade massa trevliga små köttbullar från Scan när jag var och handlade på Coop nyligen. De fanns både med smak av chili, soltorkade tomater och skinka och ost. De är tydligen tänkta som typ tapastilltugg, men jag tyckte minsann att man kunde använda dem till annat också, t ex i smakrik tomatsås med spagetti! Den här gången valde jag smaken chili på köttbullarna men jag ska absolut testa de andra också för de var verkligen supergoda! Jag glömde fota när "köttbullsgrytan" väl låg på tallriken tillsammans med spagetti och sallad, så bilden ser inte särskilt aptlig ut, men den var verkligen riktigt riktigt GOD! :)



4 portioner

300 g (1 påse) miniköttbullar med smak (Scan)
1 gul skivad lök
1 burk champinjoner
1 röd paprika i bitar
5 strimlade soltorkade tomater
300 g halverade körsbärstomater
½ ask Philadelphia Tomat- och Pesto
1 dl riven god ost, gärna parmesan

Spagetti eller annan pasta för fyra personer

Tomatsås
4 välmogna hackade tomater
1 pressad vitlöksklyfta
½ finhackad gul lök
1 dl gott rött vin
2 msk balsamvinäger
1 msk honung
Pressad saft av en citron
Oregano efter smak
Basilika efter smak

Börja med tomatsåsen!
Fräs de hackade tomaterna tillsammans med vitlöken och löken.
Tillsätt vin, balsamvinäger, honung, pressad citron och kryddor och låt det puttra en lång stund.
Mixa ev tomatsåsen om du vill att den ska vara helt slät.

Stek köttbullar, lök och svamp.
Tillsätt soltorkade tomater.
Häll på tomatsåsen och låt det puttra en liten stund.
Tillsätt körsbärstomaterna.
Tillsätt philadelphian och hälften av osten och låt den smälta i såsen.
Servera med pasta och resten av den rivna osten.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Det här lät spännande, har nog inte sett dom köttbullarna, men dom får jag nu hålla utkik efter för detta lät gott.



Ha en toppendag!

2009-09-17 @ 07:42:56
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0