Isterband med Blomkål, Svamp och Fuskstuvad Spenat

Det är inte så sällan man ser att det serveras blomkålspuré till kött och fisk istället för potatismos eller liknande nuförtiden. Det har säkert lite grann att göra med den där superlarviga och dumma LCHF-dieten som alldeles för många följer, men det har säkert också lite att göra med att man vill vara lite nyskapande och varierande! Jag älskar blomkål men äter det på tok för sällan tyvärr! Idag hade jag planer på att äta isterband och då tänkte jag ett mos på blomkål nog inte skulle vara helt tokigt som tillbehör! Så fel jag hade, för det blev faktiskt riktigt skitäckligt! Vet inte vad jag gjorde för tokigt men det var absolut inget som gick hem hos mig! I soptunnan direkt!!  Som tur var hade jag mera blomkål så jag kokade ny och klickade smör på och åt den tillsammans med isterbandet, svamp och spenaten :)




2 portioner


2 isterband
8 färska champinjoner i skivor
½ gul lök i skivor
½ msk soja
½ msk honung
Körsbärstomater

1 litet blomkålshuvud
1 msk smör
Svartpeppar

½ påse fryst spenat
1 msk philadelphia vitlök & örter
2 msk créme fraiche
1 msk pressad citronsaft

Stek isterbanden i smör
Stek champinjoner och löken och rör ned sojan och honungen.
Tillsätt körsbärstomaterna
Krydda med peppar efter behag.

Koka blomkålen mjuk
Häll av kokvattnet, rör ned smöret och krydda med lite svartpeppar

Värm spenaten i en kastrull.
Rör ned créme fraiche och philadelphiaost.
Smaksätt med citronsaft






Kommentarer
Postat av: Elena

Hej!

Du har fått en award av mig. Kika in hos mig så får du veta mer.

Elena.

2010-02-10 @ 00:03:42
URL: http://www.elenasrecept.blogspot.com
Postat av: Elena

Hej!

Du har fått en award av mig. Kika in hos mig så får du veta mer.

Elena.

2010-02-10 @ 00:05:45
URL: http://www.elenasrecept.blogspot.com
Postat av: Peter Karlsson

Hej Anna,



hoppas allt är bra! Jag heter Peter och arbetar för Arla med Kelda soppor. Jag har läst en del på din blogg och vill höra om du är intresserad av att lansera en tävling på dewdropia där vinnaren får en presentcheck med 100 kr på produkter ur Kelda soppsortiment och 2:a och 3:e-pristagaren får varsitt badlakan.



Naturligtvis skickar vi även en presentcheck till dig så att du kan testa produkterna först. Tävlingen får du så klart utforma på det sätt som passar dig och bloggen bäst.



Anledningen till detta erbjudande är att vi den här veckan lanserar iPhone-applikationen ”Kelda 15-minutersrecept” med totalt 100 nya recept. Om du har en Iphone kan du nu ladda ned den i AppStoren.



Recepten finns också att ta del av på www.kelda.se och vi hoppas att du ska tycka om dem. Vi vill gärna ha in tips på nya recept både från dig och från dina läsare!



Vad tycker du? Hör av dig till mig om du har frågor så lovar jag att återkomma med mer information.



Hälsningar,



Peter

2010-02-10 @ 14:34:07
Postat av: Peter Karlsson

Min e-post:

[email protected]

2010-02-10 @ 14:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0