Färskostfylld Hamburgare

Jag äter väldigt sällan hamburgare, varken ute på stan eller hemma, men när jag väl gör det så tycker jag att det är alldeles underbart gott! Det är himla viktigt tycker jag att fyllningen verkligen får dominera och det ska vara MYCKET fyllning, inte bara en maffig burgare utan också fylld med grönsaker och röror!
Igår gjorde jag en färskostfylld hamburgare som jag åt med massa färska grönsaker + en balsamvinägersmakande svamp-oliv- och tomatröra.. mycket mycket mycket gott :)






1 portion

100 g nötfärs
1 msk ströbröd
1 msk vatten
½ msk matlagningsyoghurt
1 tsk paprikapulver
 1 tsk cayennepeppar
1 msk philadelphiaost med smak av vitlök och örter

Färsk tomat
Sallad
Finhackad rödlök
Ketchup
Matlagningsyoghurt blandat med philadelphia vitlök & örter
Valfritt portionsbröd som rostas

Blanda ströbrödet med vattnet och låt det svälla en stund.
Rör ned köttfärsen tillsammans med kryddor och matlagningsyoghurt.
Forma till en hamburgare.
Gröp ur en liten grop i mitten och fyll med färskosten, täck sedan med köttfärs.
Stek hamburgaren i smör.
Servera i rostat bröd med färska grönsaker, ketchup och vitlöksdressing.

Tomat-oliv- och champinjonröra med smak av balsamvinäger och kanel

5 körsbärstomater (halverade)
4 skivade champinjoner
3-4 svarta oliver
1 msk balsamvinäger
1 msk rödvin
1 tsk honung
1 tsk kanel

Fräs tomater och champinjoner.
I med oliver, balsamvinäger, rödvin, honung och kanel.
Låt det stekas tills vätskan nästan är borta.

Supergott!


Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Jösses, det där ser kanongott ut!

2010-01-08 @ 12:29:05
URL: http://helenaljunggren.com/
Postat av: Hanna

Åååh så gott!!! Ser supersmarrigt ut! =)

2010-01-10 @ 12:52:17
URL: http://hanneys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0