Asiatisk köttfärspytt!

Det regnar fortfarande en himla massa hela tiden och idag var jag inte sådär jättepepp på att ge mig ut flera timmar i skogen så det fick bli ett lite kortare intervall- och backpass!
Tycker egentligen inte att det är så jättekul utan det är mycket roligare att springa långt, men det är ett himla bra komplement som ger en hel del, särskilt backträningen!
Dessutom är det ju alltid bra med lite variation :)

Inspirerad av Hannas asiatiska köttfärssås var jag apselut tvungen att pröva kombination kokosmjölk-köttfärs idag så det fick bli en liten pytt med makaroner till lunch!
När jag väl hade börjat med maten, tinat köttfärsen och skurit upp grönsaker vaknade mitt hjärnkontor och berättade att jag ju inte hade någon kokosmjölk hemma! ;P
Så jag fick improvisera lite och blanda ner vanlig kokos i matlagningsgrädden, men det gick ju himla bra det också för det smakade precis som kokosmjölk!
Sen så är det faktiskt inte mitt fel att köttfärs aldrig blir snyggt på bild, men det var apselut gott och något som jag kommer att göra om!
Så tack Hanna!


1 port
1 dl makaroner
100 g nöt/quorn/kycklingfärs (jag hade kycklingfärs)
½ gul lök
½ röd paprika i mindre bitar
1/4 mango i tärningar
½ liten burk skivade champinjoner eller 3-4 färska
1 hackad tomat
100 g körsbärstomater i klyftor
½ dl matlagningsgrädde  (knappt!!)
1 msk kokosflingor
1 tsk röd currypasta
1 msk mango chutney (het)

Koka makaronerna.
Blanda ner kokosflingorna och currypastan i matlagningsgrädden så att kokosen hinner ge lite smak.
Fräs köttfärsen, löken och champinjonerna i en liten stekpanna.
Tillsätt paprikan, tomaten och mangon och låt det fräsa med en liten stund.
Rör ned de kokta makaronerna och späd med kokoscurrymatlagningsgrädden, men inte så att det blir för rinnigt utan det ska ju lixom vara en pytt, inte soppa!
Tillsätt körsbärstomaterna och smaksätt med lite het mango chutney!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Mmm, det där lät riktigt gott! Jag älskar röd currypasta! =)

2008-08-09 @ 13:27:32
URL: http://hanneys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0