Något Gott & Ganska Nyttigt Till Kaffet

Idag har jag flyttstädat hela dagen och inte hunnit med att varken blogga själv eller läsa andras bloggar!
Maten har mest bestått av yoghurt, müsli och mackor fast ikväll tänkte jag nog göra en tunnbrödsrulle med makrill i tomatsås och ägg (i princip det enda jag har kvar hemma nästan)! Det är en riktig favoritsnabbmat hos mig som jag fixade till nästan extremt ofta när jag pluggade eftersom det både var gott, billigt och gick snabbt!
Det enda som behövs är:

Tunnbröd
Färskost
Makrill i tomatsås
Ägg
Keso
Grönsaker och Frukt

Man hackar ägget och blandar med makrillen och keson.
Sen brer man lite färskost på tunnbrödet, lägger på makrill-ägg-kesoröran och toppar med lite grönsaker och frukt.
Rulla ihop rullen och ÄT (om du ska vara riktigt studentig ska du käka framför datorn och tentaplugga samtidigt ;P)

Såhär på eftermiddagen idag blev jag lite sötsugen men ändå inte fikabröd- eller godissugen.. utan mer scones lixom!
Jag hade dock inte tid (eller ingredienser) till att göra några scones så då fick två rostade franskbrödsskivor rycka in!
Tillsammans med färskost blandat med björnbärsmarmelad och med en topping av tärnad frukt och keso blev det faktiskt riktigt bakelseaktigt och satan i gatan vad gott det smakade ;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det ser jättegott ut också! Vad smart att blanda marmeladen med färskost!!

2008-08-26 @ 19:23:02
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Malin

Gott! Scones blir jag ofta sugen på men det blir aldrig av att jag gör det. Men kanske till lördagsfrukosten? Måste nog testa björnbärsmarmelad oxå!

2008-08-26 @ 20:41:33
URL: http://minfruktsallad.blogspot.com
Postat av: Anna

Hanna: Det blir jättegott och jag brukar oftast vilja ha min scones antingen med just marmelad och färskost eller smör och ost och då blev ju rostmackorna nästan som scones :)



Malin: Scones passar perfekt till en god helgfrukost (eller brunch) tycker jag! Björnbärsmarmeladen rekommenderas starkt! Jag köpte den i en liten delikatessbutik här i Norrköping men det finns säkert på massa andra ställen också!

2008-08-27 @ 06:02:15
URL: http://dewdropia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0