Annas Ostkaka med Äpple- och Pepparkakssmak

Nu har jag precis gjort egen ostkaka för första gången! Jag har ju läst om så många ostkakor med keso, och visst är det då nästan helt sjukt konstigt att jag aldrig har testat någon med tanke på vilken kesoist jag är?? ;P

Jag följde inget recept utan rörde i lite grann såsom jag trodde det skulle bli bra och jag tror nog minsann det blev det också fast jag vet faktiskt inte än! Jag hade ju tänkt äta den idag som lite födelsedagsgott lixom (japp, jag blir jättevuxen idag ;P) men sen kom jag på att jag inte hade något bra att ta med till lunch imorgon och det är ju absolut aldrig fel med ostkaka till lunch??? ;P Jag tänkte nog äta den med lite fruktsallad och mer keso då, fast det är nog allra godast med glass!!

Bilden blev kanske inte jättefin, men den luktade VÄLDIGT gott!! :)



En portion

½ rivet äpple
1 tsk pepparkakskrydda (finns hos Aromboden) alt ½ tsk kanel och ½ tsk kardemumma
½ msk honung
1 dl keso (naturell eller med Päron-Äpple-Vaniljsmak)
1 ägg
1 msk smör till formen

Blanda det rivna äpplet med kryddan, honungen och keson.
Vispa upp ägget och blanda ner äpple-keso-blandningen
Häll blandningen i en ugnsfast smord portionsform och sätt in i ugnen (ca 220 grader) i typ 20 minuter.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis Anna!!!

Den där ostkakan lät jättespännande!

2008-12-17 @ 17:55:05
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Karin W

GRATTIS ANNA!

Om jag kunde skulle jag skicka en hel älg till dig i present, hi hi

Kesoist var ett bra namn på dig själv kom jag av mig i kesoätandetfast jag gillar det, konstigt?

Vi ska vara fira hemma hos oss på dagen och hos svärisarna på kvällen. En massa ätande med andra ord.

Får du vara ledig i jul då?

2008-12-17 @ 19:27:41
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0