Fisk i Ugn med Potatismos & Kall Ägg- och Romröra

Efter att ha sett Kryddburkens inlägg om Klassisk Fisk i Ugn med Kall Äggsås har jag gått runt och varit jättesugen på det och ikväll var det äntligen dags att göra något liknande till middag!

Jag använde fryst Hokifilé, en fisk jag aldrig har ätit förrut men som faktiskt var helt OK! I Vanliga fall är jag väl inte sådär superduperförtjust i vit fisk, utan gillar lax bättre men om man bara får till det med precis rätt tillagningstid så är det inte så tokigt! :)

Jag gjorde en egen Ägg- och Romröra, givetvis med lite keso och istället för vanlig kokt potatis (som jag avskyr) hade jag potatismos som fick vara med i ugnen en stund! :)



4 port

400 g styckfrysta (men tinade) Hokifiléer (eller annan vit fisk)
1-2 msk smör
Pressad saft av en halv citron

Potatismos för fyra portioner
1 msk smör
2 msk philadelphiaost

Broccoli
Körsbärstomater

Lägg fiskfiléerna i en smord ugnsfast form och klicka över lite smör och pressad citronsaft
Ugnstek i ca 10 minuter
Tillaga under tiden potatismoset och röra i smör samt philadelphiaost
Klicka potatismoset längs kanten på samma form som fisken och sätt in i ugnen igen i ca 15 minuter.
Låt körsbärstomaterna vara med i ugnen de sista minuterna.
Koka broccoli och servera till

Kall Ägg- och Romröra
2 hårdkokta hackade ägg
4 msk stenbitsrom
Pressad saft av citron
1 msk mango chutney
2 msk philadelphiaost med gräslök
2 dl keso


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ser jättegott ut! Nu vart jag sugen på fisk! =) Tycker tyävrr inte om ägg, äggsås verkar ju supergott till fisk..

2008-12-03 @ 22:12:01
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Kryddburken

Jamenvisst är det gott! Äggsås är ju det godaste till fisk, men att du inte gillar potatis förstår jag inte... ;-) Vet du! Det absolut godaste som finns när man vaknar mitt i natten å är hungrig är ett knäckebröd, en kall kokt potatis från kylen som blivit över från middag. Skiva upp tunnt på knäckebrödet och strö över flingsalt!! Sen somnar man gott! :-)

2008-12-04 @ 20:09:17
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Camilla

Ville bara säga att jag har länkat till dig på min blogg. :)

2008-12-05 @ 08:32:07
URL: http://erwanith.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0