Blåbärsfingrar och glass

Började dagen med en liten promenix innan frukosten, var så skönt med solen som redan då var varm men som sen gick i moln lagom till jag kom hem. Tog en liten vilodag från löpningen idag eftersom jag ska köra långpass imorgon och eftersom jag körde det längsta långpasset i förrgår (2,7 mil) och intervall- samt backträning igår och var himla mör i benen efter det! Vilodagarna är faktiskt rätt heliga tycker jag och de behövs! Många riktiga långdistanslöpare kör 1-3 pass varje dag, inte långpass visserligen utan de varvar med annan typ av löpträning men jag tror att kroppen behöver återhämta sig ett helt dygn eller mer ibland för att man inte ska slita ut den helt! Långdistanslöpning är visserligen inte så intensivt eftersom det mer handlar om uthållighet men det tar ändå mycket på kroppen, i synnerhet knän och jag vill minsann inte sluta springa när jag är 30 bara för att jag har fått artros eller nåt! Nä, vila ibland är bra och då blir löpningen dessutom mycket roligare!! :)

Efter promenixen käkade jag frukost, dagens i särklass alltid bästa måltid! :) Brukar nästan alltid äta typ samma saker, en stor fruktsallad med vaniljyoghurt och musli (chrunchy musli från viktväktarna med smak av apelsin och choklad...världens godaste!!), smörgås med skinka och tomat och sen thé till det! Idag var det extra lyxigt för jag hade både jordgubbar, smultron, blåbär, sharonfrukt och mango i fruktsalladen, mums!


Sen bar det iväg ut till skogen igen för mer blåbärs- och smultronplockande! Fick ihop nästan 1 ½ liter blåbär och en hel del smultron och det är ju helt sjukt skönt att bara gå runt där bland blåbärsbuskarna och inte ha bråttom nånstans och bara bli blå om fingrarna .... :)

Så nu på eftermiddagen blev det samma fruktsallad och macka igen men med glass istället för yoghurt, mums igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0